Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 6. mars 2013

Vår i stuen

Hei alle sammen:) Nå går dagene litt for fort. Plutselig var det ny måned og flere dager gått uten lyd fra meg:) Tusen takk for alle god ord dere har lagt igjen her! Alle blir lest og jeg lover at jeg snart skal besøke bloggene deres. Akkurat nå har det bare vært så travelt her.

En gang hadde jeg store ambisjoner om å flette kurver og lage gjerder av pil. Disse små pilgreinene jeg satte i jorden for noen år siden har blitt til en skog av høye trær. Nå må vi til med motorsag for å kvitte oss med disse. For det ble med ambisjonene. 

Men enkle greiner er kjekke å kunne plukke inn og på denne tiden er de lette å forme også.




Med tanke på påsken, formet jeg et egg (?) :-)


Anemoner ble kjøpt inn


og lagt oppi slike glassbeholdere som vaniljestengene har lagt i. Finnes i alle nærbutikker. Disse har jeg gjemt på og de kommer stadig til nytte.


Festet dem fast med hyssing  til "egget".

Ikke mye som skal til for å lage litt innendørs vårstemning.

Ønsker dere alle som tar turen innom en fortsatt fin uke.

Smil og klem fra Hjørdis

PS;  Nå blomstrer faktisk snøklokkene ute:-)

21 kommentarer:

  1. Che bella idea di creare una ghirlanda a forma d'uovo!Attaccata alla tua credenza sta benissimo!Buona giornata,Rosetta

    SvarSlett
  2. HEI,

    så koselig med blomster allerede nå... det er alltid så hyggelig inne hos deg...masse fine bilder!
    klem TOVE

    SvarSlett
  3. Å så fint du har dillet min skjønne bloggvenninne!
    Og snakk om å nesten få vondt i magen for at dine snøklokker er i blomst og ikke mine!! Hi,hi,kommer nok!
    Knip litt på snøklokkene fra meg da....ååååå de er så fiiiin!

    Ha en strålende dag videre og så sees vi på bloggen etterhvert:)

    Smil og klem
    Camilla.

    SvarSlett
  4. Hei du søte,
    først og fremst må jeg takke for alle fine ord du legger igjen hos meg.

    Jeg har ikke så mye fritid for hånden om dagen, så jeg får ikke besøkt deg like ofte som jeg ønsker, men vit at jeg setter pris på dine besøk inne hos meg. Søte du!

    Denne kransen var lekker! Så smart og ta vare på de reagensrørene *smile*

    Ikveld skal jeg bake 100 cupcakes til Kiwi, både spent og litt nervøs. Skummelt med sånne proffe kunder, men jeg skal nok få det til *blunke*

    Ønsker deg en alle tiders lille-lørdag!
    klem og smil
    -Maia

    SvarSlett
  5. Så smart med de glassholderne!:) det tipset tar jeg til meg.
    Vakker krans du har laget, nå kan påsken bare komme!:)

    Ha en fin dag, klem!:)

    SvarSlett
  6. Åhh, det ble kjempeflott!! Så flink du er Hjørdis:)Det ble veldig fint med blomstene du festet på!!

    Her er det dårlig med blomstring av noe slag bortsett fra at det er knopper på syrinene. Jeg så på YR nå at det er meldt skikkelig kaldt vær igjen:(
    Ha en fortsatt fin dag, klem fra Jorunn




    SvarSlett
  7. Så flott det ble hos deg Hjørdis! Herlig nå som våren endelig ser ut til å ha kommet hos oss...
    Vet du, jeg har endelig funnet en butikk lokalt som fører slike små 'charms' hadde aldri funnet den om jeg ikke var blitt tipset da den lå litt utenfor allfarvei, den heter 'Kort og Godt' en butikk med masse kjekt i, verdt å ta turen ut, den ligger på Gandal, ned dit hvor pilen viser til 'Europris'..... Ha en fortsatt flott onsdag hos deg!

    SvarSlett
  8. Piękne Wianuszek jest śliczny. Pozdrawiam serdecznie!!

    SvarSlett
  9. Hei.
    Men å nydelig krans du har laget, kjekt med de holdere til blomstene,
    Ha en fin kveld,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. Hei hjørdis
    Så koselig dette var...og anemoner er bare så nydelige!
    Ser på skapet ditt i bakgrunnen her....er det "nytt" ?
    Flott ser det ut hvertfall :)
    Her titter snøklokkene opp også nå, dette er en herlig tid!

    Ha en fin kveld
    Klem klem!

    SvarSlett
  11. Beautiful photos.

    SvarSlett
  12. For en flott eggekrans du har laget ;-) Herlig med de blå blomstene. Sååå fint! Så flink du er!

    Ha en riktig god kveld!

    SvarSlett
  13. Så lurt å ta vare på vaniljastangglassene, og bruke de i slike dekorasjoner! Tusen takk for tips og inspirason!
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  14. Herlig med våren. Skulle gjerne hatt noen snøklokker. Her er det et meter med snø ute enda. Men den forsvinner fort bare temperaturen stiger litt igjen. Har vært kuldegrader hele dagen nå noen dager å da går det litt sakte med smeltingen.
    Et flott pilegg. Godt det ikke bare er jeg som har mer planer enn tid til å få gjort noe med det. Så flott med anemoner som pynt på egget.
    Ønsker deg ei fortsatt god våruke :)

    SvarSlett
  15. A wonderful Easter decoration and the old cupboard is great.
    We had a few days sunshine and now the winter will come back again, but I hope it does not take long.
    Best regards Tina

    SvarSlett
  16. Hei, takk for hyggelig hilsen på bloggen min :) la meg til som følger hos deg og gleder meg til å følge deg videre :)

    Klem Kristin

    SvarSlett
  17. Så fint ägg du gjort av kvistar, att fästa på anemoner var vackert. Bra små rör till blommorna och en underbar blå färg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  18. Så nydelig dekorasjon!
    Og så kjempesmart å bruke de rørene til vaniljestengerne:)
    Koselig å pusle med slik vårsysler:)
    Endelig fredag, god helg!
    Klem Hanne

    SvarSlett

  19. Hei

    Takk for hyggelig kommentar. Ja det har vært en riktig fin kaffeduk, som var nydelig brodert.
    Hilsen Hege

    SvarSlett
  20. Hei Hjørdis!
    Så nydelig! Det var en god ide å ta vare på glass etter vaniljestangene, så det skal jeg huske på neste gang!

    Takk for hilsen hos meg! Det jeg har lært er at pelargoniaer i leirpotter overlever vinteren i bua, ikke de i plastpotter, så det kan jo være et tips!

    Ønsker deg en flott fredag, og god, vårlig helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)