Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




søndag 17. mars 2013

Anytime is tea-time

På skiltet står det "Anytime is tee-time" Men tee-time har absolutt ingen ting å gjøre med Tea-time som disse bildene skal formidle.

Kort forklart er tee-time en reserverasjon på en golfbane når du skal starte runden.



Men jeg tolker skiltet som tea time:)


Serviset Pink Castle fra Johnson Brother og krus fra Green Gate.
Gamle bokser og linhåndklær sydd om til servietter.


Te konsumeres til alle tider:)


Med disse bildene ønsker jeg alle som tar turen innom her en riktig fin søndag ettermiddag! Og en god ukestart. Nyt en kopp te:)

Smil og klem fra Hjørdis

27 kommentarer:

  1. Skjønne Hjørdis!
    Får alltid lyst til å se mer av dine herlige bilder....du har så masse vakre ting!
    Takk for hilsen hos meg....du vet jo at jeg blir glad!

    God søndag fortsatt og vakker uke ønskes deg.

    God klem
    Camilla.

    SvarSlett
  2. Så mye fint rødt og hvitt porselen du har. Flott satt sammen. :)

    SvarSlett
  3. Jättefin skylt. Och du har underbart fint porslin och handdukar. Allt är så fint!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder! Det røde servicet ditt er bare nydelig! Det samme er jo koppene fra GreenGate. Jeg har en akkurat maken Te-boks som jeg har fått hos min mormor! Den er så fin! Og bringer frem gode minner om Tea-time hos henne! :)

    Ha en fin søndag og god ukestart, du også!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  5. Er så imponert over alle de gamle servisene dine.

    Selv om vi nok akkurat tok en kopp varm kakao så er det alltid tea-time her i huset.

    SvarSlett
  6. Er så imponert over alle de gamle servisene dine.

    Selv om vi nok akkurat tok en kopp varm kakao så er det alltid tea-time her i huset.

    SvarSlett
  7. Herlig te-tid hos deg! Nå fikk jeg faktisk veldig lyst på te;) Så fint med det røde på kjøkkenet ditt! Herlig miks av nytt og gammelt som matcher!
    Håper du får en fin ny uke!
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  8. Enig med deg! Alltid passende med te :)
    Jeg er en te-elsker, både løsvekt og pose te...men helst med frukt smak ;)
    Koselige bilder!!!
    Ha en flott kveld!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  9. Takk for oppklaring rundt skiltet som ikke hadde noe med te å gjøre *S* Jeg hadde nok gjettet på en skiltmaker med manglende ferdigheter i stavingens kunst, for tee-time ligger langt utenfor mitt daglige vokabular.
    Veldig koselige bilder med god stemning - ja, anytime is tea-time!
    En god uke til deg - Liv

    SvarSlett
  10. Åh, bærre lækkert !!
    Takk for svar om serviset. Mitt servise i blått med mange mange deler, både kaffi og middag, er også signert Johson Brothers, Old Britain Castle.
    Veit ikkje om det er like mykje verdt i dag som i tidlegare tider, men me likar det godt.
    Det er alltid så mange nydelege bilde hos deg :)

    SvarSlett
  11. Oh, wat zijn dit mooie servetten
    dit is pas handwerk.
    Het blijft zo mooi om dit soort servetten te zien.

    Doei Doei Greet.

    SvarSlett
  12. Nå har jeg sittet og sett, lest og kost meg med mange av innleggene i bloggen din. Koselig blogg du har, og et fantastisk sted dere bor :-D Vi er også de lykkelige eierne av et gammelt småbruk som vi driver og pusser opp/restaurerer. Det er ikke der vi bor, men vi er der ganske ofte - det er mitt paradis på jord :-D

    Legger meg til som følger jeg - klem Siv

    SvarSlett
  13. Sukk! Så nostalgisk og fint! Herlige, detaljrike bilder!

    Ha en fantastisk fin søndagskveld! Kos deg!

    SvarSlett
  14. Nydelige fine bilder min venn.....
    her får man lyst på te ja....liker liker :))
    Nydelig servise og servietter
    Ha en fin ukestart
    klem til deg

    SvarSlett
  15. Te går det mye av her også.
    Å du, å du, så fint med det røde og hvite i kjøkkenet ditt :-)

    Ha ei fin ny uke :-)

    SvarSlett
  16. Hei, og takk for sist:) Så koselig å plutselig treffe på deg og Liven hos Tove. Nydelige bilder du viser, og så søte påskeegg på headeren din.
    Ønsker deg en fin uke i solskinnet.
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  17. aha oppklarende.:))

    jeg også har tea time hele tiden.:)

    Ja fiskeformen til kokken ble god..og lettvindt , slippe steke eller kokelukt fra fisk...syntes ikke det er like sjarmerende jeg..))Tilhenger av grillet fisk...Men denne inn i ovn, så gjør den seg selv...veldig enkelt.:)

    SvarSlett
  18. Det var godt tolket :)

    Nydelige bilder og stemning.

    Ønsker deg en flott uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  19. Hei Hjørdis. For noen vakre kjøkkenhåndklær du har, de er jo så pent broderte!! Smart å sy om noen til servietter. Lekkert det servicet og krusene fra GG...fint skilt også.

    Ønsker deg en flott uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  20. heisann!! utrolig vakre bilder , som alltid! du HAR så mye flott!! deilig for oss å få se... ha en strålende dag videre! og takk for koz hilsen, setter alltid pris på ord fra deg..
    klem,magny

    SvarSlett
  21. For noen vakre bilder.. ååå tea time... det rr deilig det :-) Vakre bilder :-)

    SvarSlett
  22. Herlige bilder, fra et fantastisk vakkert hjem! Ønsker deg også en fin ukesstart! Takk for alle gode ord du legger igjen hos meg!
    Klem Mari

    SvarSlett
  23. Hallo Hjørdis! Og takk for så hyggelige ord fra deg. Man må jo bare bli glad! :-)

    Har du så mye nydelig servise i rødt og hvitt også, du! Så flott det engelske fra Johnson Brothers, og så fint å kombinere de to servisene fra Green Gate og det engelske. Du er jo så flink til å style og gjøre det lekkert - for så å ta masse fine bilder. Så har du mye flott å vise frem også, håndkler med monogram, gammelt bestikk, bokser og krus. Jeg liker det alt sammen, Hjørdis!

    Lykke til i hyllejakten. Synes skapet var fint, men det blir sikkert enda koseligere den dagen du kommer over drømmehylla.

    God klem sendes deg fra Trine

    SvarSlett
  24. Så fin blogg du har. Her vil jeg følg med videre :)
    Klem,anette

    SvarSlett
  25. Titter innom deg for å takke for din koselige og morsomme kommentar... ;)
    Trengte den for her er omgangssyken i hus!
    Jeg ser nok morsom ut der jeg står på en stol og prøver å ta bilder hi, hi.
    Kos deg med teen din ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  26. Gammelt og nytt i skjønn forening!
    Du er god på å sette sammen, og bildene dine er bare så koselige :)

    ha en fin kveld Hjørdis

    SvarSlett
  27. Hvor ser det bare hyggeligt ud, elsker alle dine smukke gamle sager :-)

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)