Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 8. mars 2013

Hjørneløsning

En anonym kommentar ba meg være så snill å vise et fullstendig bilde av vår komfyr-hjørneløsning.  Jeg trodde jeg hadde vist det, men hun hadde rett. Jeg har konsekvent latt være å ha den med på bildene som er lagt ut på bloggen:) 




For det som er sikkert og visst er at komfyren er helt "out of date":-) I tillegg lever termostaten i ovnen sitt eget liv. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger bakepapiret har tatt fyr. Selv om ovnen kun står på 200 grader C blir elementene rødglødende. Men det er en annen historie. Kan fortelle om flamberte bakster og steiker en annen gang.

Her kommer i alle fall noen bilder.


Dilla på krukker, som jeg tror de som har fulgt meg en stund har fått med seg:)


Kjøkkenet var opprinnelig i furu. Jeg malte det med Lady 40 - Skygge


Så dette er første gang jeg har vist frem komfyren:) Det gikk jo greit, tror jeg.

Tusen takk til alle dere som besøker meg!!!

God helg og et stort smil fra Hjørdis

19 kommentarer:

  1. Du har et veldig koselig kjøkken! Den kremhvite fargen er til å spise opp!
    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  2. Hihi gjekk veldig fint det og så koselig kjøkken du har med masse herlige skatter:)krukker kan ein jo ikkje få nok av!

    Ønsker deg ei god helg;)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Ja det var jo ikke farlig i hele tatt dette her. Godt å se at det ikke bare er vi som har en antikvitet av en komfyr, men vår tar heldigvis ikke fyr. :) Kjøkkenet ditt er bare superkoselig, så mange herlige krukker du har.

    God helg klem fra meg

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig!!!!Herlig hjørneløsning:)
    Ellers ønsker jeg deg velkommen i køen hos oss som venter på ny komfyr...om det er noen trøst så er din laaaaangt finere enn min! ;)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  5. Så koselig du har det på kjøkkenet ditt! Å sukk ,så mange fine krukker!!
    Ser det ligner temmelig mye på mitt, har samme hjørneløsning og furukjøkken som er malt:) Jeg har heller ikke vist mitt på bloggen, hi hi, har keramisk platetopp, ellers så er det ganske likt:)
    Ha en fin kveld og go helg!!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Takk for koselig hilsen hos meg :)
    Kjemekoselig kjøkken du har og vakre krukker.
    Ønsker deg en riktig god helg :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. Hei, hei! :)
    Det var jeg som ønsket bilder av hjørneløsningen. Tusen takk for at du er så snill og viser meg/oss dette. Hele kjøkkenet er nydelig synes jeg. :)
    Ha en fin helg!
    Mvh Anonym

    SvarSlett
  8. Hei, hei! :)
    Det var jeg som ønsket bilder av hjørneløsningen. Tusen takk for at du er så snill og viser meg/oss dette. Hele kjøkkenet er nydelig synes jeg. :)
    Ha en fin helg!
    Mvh Anonym

    SvarSlett
  9. HEI SKJØNNE HJØRDIS
    SÅ KOSELIGT DU HAR DA PÅ KJØKKENET
    MASSE FIE SKATTA
    NYT HELGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  10. Gorgeous kitchen.

    SvarSlett
  11. Det er ikke alt som er like gøy å vise frem, tror det er slik hos alle interiørbloggere;) Men når det er sagt så legger man jo nesten ikke merke til komfyren din! Alt irundt er jo så lekkert og stjeler all oppmerksomhet!:) Inspirerende bilder, og disse hvite krukkene er så fine!!:)

    Klem Marit

    SvarSlett
  12. For et vidunderlig kjøkken,der tenker jeg du kosemoser deg.:) Herlige innlegg alltid fra deg søte Hjørdis. :)) God helg til deg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  13. Hjørneløsning er koselig :)
    Flotte krukker du har! Gleder meg til å se hva slags strikkeprosjektet du har på gang :o) Ønsker deg en herlig helg!

    Klem

    SvarSlett
  14. Koselig kjøkkenhjørne du har. Herlig med så mange flotte krukker ;-)

    Det høres ut som ovnen din og ovnen min er i slekt ;-) Min lever også sitt eget liv. Den er heeelt håpløs!

    Ha en fortryllende lørdag! Kos deg masse!

    SvarSlett
  15. Gikk jo super godt det der :) Sjarmerende flott hjørne det der, :) Masse flote å skue øynene på :)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  16. Fint kokehjørne.. Komfyren din er faktisk av nyere dat enn den vi nylig byttet ut på Solbakkjen. Den var gulgrønn og fra 1972.. Slow cooking gav mening kan du si...litt trist å bytte den ut faktisk, men husbonden ble lei av å vente på maten, Hehe..

    SvarSlett
  17. Heisann
    Det gikk veldig fint å vise frem komfyren...jeg er ikke i sjokk :)
    Koselig på kjøkkenet ditt...landlig og fint. Friskt med røldt!
    Krukkene dine er nydelige...jeg har "bare" to store...og en liten :)
    Ønsker deg en fin helg Hjørdis..og i morgen skal jeg på "oppfølgningkurs" hos Anne...så jeg som ikke har sydd et sting siden sist...sukk...tiden strekker bare ikke til til alt jeg vil!
    Klem klem!

    SvarSlett
  18. Veldig fint!


    happy helg, søte!
    klem

    SvarSlett
  19. Så flott konfyrløsning du har laget. Selv om den kanskje ikke fungerer som den skal til en hver tid, er den iallefall lekker å se på.
    Ønsker deg en fin fin helg!
    Titti-klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)