Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 11. mars 2013

En gammel kofte

Liv med bloggen Livs Lyst jakter på bilder og mønster av gamle kofter. Jeg kan kanskje bidra litt.



Jeg har tatt vare på noen kofter som har vært i familiens eie lenge. Disse henger på hvert av rommene, klar til å ta over seg dersom man skulle fryse. Denne har vært i familien så lenge jeg kan huske. Jeg kjenner ikke til hva mønsteret heter. Kanskje andre kan hjelpe? 




Fin er den i alle fall. God og varm er den også.

På samme rom har vi vært så heldige å få dette flotte skrivebordet av noen gode venner.


Da treverket er nokså slitt, må nok bordet lide for malerkostens behandling. Har ikke bestemt meg for farge enda.
Aller helst ville jeg hatt dette flotte møbelet i stuen, men jeg har ikke plass til det der.

Rommet som både kofte og skrivebord befinner seg i, malte jeg i fjor sommer. På grunn av at jeg manglet tekstiler fikk jeg ikke vist det ferdige resultat. Det kommer om litt.

Tusen takk for alle koselige hilsener dere la igjen i mitt forrige innlegg! Setter så stor pris på dem.

Ønsker alle innomtittere en god ukestart.

Smil og klem fra Hjørdis



10 kommentarer:

  1. I love the desk ... look forward to seeing the finished result!

    SvarSlett
  2. For en flott kofte :) hadde vært morsomt om noen visste hva den heter, og kanskje har tatt vare på mønster. Så god ide å ha en slik i hvert rom. Både som pynt, og nyttig i påkommende tilfeller :) tror jeg må kopiere ideen din til Ingridstua. Flott skrivebord, og flott malt panel. Gleder meg til å se mer.

    Tusen takk for hyggelig kommentar på mitt blogginnlegg!

    Klem fra Ingrid :)

    SvarSlett
  3. Så herlig kofte!
    De gamle mønsterne er så fine :)
    Flott skrivebord du har fått tak i, det blir nok flott når du får gjort det du vil med det ;)
    Ha en fin uke du også Hjørdis :o)

    Klem

    SvarSlett
  4. Så koselig når man kan prøve og hjelpe hverandre litt, og det skatollet der...sukk ... var nesten jeg datt av stolen her gitt ...det var skikklig flott ... fikk litt sånn Emil i lønneberget feeling av det, litt sånn som det moen til Emil gjemte og skrev ned alle hyssene hans ... ååå .. sånn skulle man hatt vet du ... *drømme-drømme*

    Du verden, er vist blitt helt i vårmodus jeg , i både sinn og skinn vist ... lever nesten helt i min egen lille eventyrboble ..haha...

    Tenker jeg gir deg en gooooe klem og ønsker om en fiiine kveld videre til deg og dine :)))

    SvarSlett
  5. Så fin denne var! Det er så mange varianter at jeg blir helt målløs!

    SvarSlett
  6. Det skrivebordet var elsk!

    Takk for fine tanker på skapblogger - innlegget! Skikkelig masse respons og så kos at du tok deg tid til å dele dine tanker :)

    Fabelaktig mandag og start på uken <3
    klemklem

    SvarSlett
  7. Fin gamal kofte.
    Den kan lett bli moderne no også denne :)
    Flotte påskeegg i forrie innlegg. Takk for gode tips !
    Ynskjer deg ei fin ny veke.

    SvarSlett
  8. Å så fin kofte liker også slike gamle.
    Nydelig skrivebord også heldig er du......
    Ha en fin kveld og morgendag min venn
    Klem til dge fra meg

    SvarSlett
  9. For en herlig kofte,vet dessverre ikke noe om den,har ikke sett den før men vakker var den.:) Skrivebordet var sååå flott,heldige du. :))
    Ha en finfin dag. :)
    Klemmer.

    SvarSlett
  10. Nydelig kofte- men jeg aneer ikke hva det mønsteret heter.

    Og det skrivebordet var helt nydelig :) ser fint ut slik som det er synes jeg- men du ser det jo bedre i virkeligheten, spent på å se hvordan farge det blir !

    Legger deg til i min bloggliste :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)