Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 22. mars 2013

Påske-lysfatet

Hei og tusen takk for kjekke tilbakemeldinger på mitt "spødetøy". Flere etterlyste mønster. Jeg skal se om jeg klarer å forklare det på "strikkevis". Men første må jeg nok sette meg inn i strikkespråket, eller vil dere ikke skjønne "det bær":)



Det gamle aluminiumsbrettet, som husbondens bestefar har laget, har i flere år blitt brukt som "lysfat". Men det skiftes stadig på pynten. 


Nå er fatet gjort klar til påske.

Håndskårne kaniner i tre er nytt av året og kjøpt på Scandinavian Breeze i Stavanger. De var ment til oppheng, men jeg klippet av tauen.
Den gamle dåsen har tilhørt min morfar og serviettringen, som nå brukes som telysholder, har tilhørt min mormor.


Vaktel-eggene tas frem hvert år og brukes både som pynt på påskebordet eller blir lagt i et rede som her.

Tusen takk for at dere tar dere tid til å legge igjen så gode ord! Jeg leser alle og setter stor pris på dem!:)  
I noen dager blir jeg uten internettsforbindelse.  Imidlertid kommer det muligens innlegg fra meg:)

Ønsker dere en riktig god palmehelg!

Smil og klem fra Hjørdis

11 kommentarer:

  1. Hei, Nydelig påskestemning hos deg! God påske! klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Kjempekoslig brett du har pyntet!

    Ønsker deg en riktig fin palmehelg, og!:-)

    Klem Nina

    SvarSlett
  3. Kjempekoslig brett du har pyntet!

    Ønsker deg en riktig fin palmehelg, og!:-)

    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Nydelig påskestemning og brett :)

    God påske

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Å, så nydelig påskepynt!
    Ønsker deg en riktig fin og koselig påske! :)

    SvarSlett
  6. Ååå for et herlig lysfat, påskestemning i bøtter og spann :-) Så ekstra kjekt at en i familien har laget det.
    Skjønne de vaktelegga i redet , Scandinavian Breeze er en favoritt butikk i Stavanger ja .... Ønsker deg en flott påske i Hidlesundet, klem Anita :-)

    SvarSlett
  7. Koselige saker på lysbrettet ditt Hjørdis!
    så fint med saker som også har minner for deg :)
    Ønsker deg en fin palmehelg
    Klem!

    SvarSlett
  8. Så herlige påskestemning hos deg,fine ting på brettet:)
    Ønsker deg ei god påske!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. For et koselig lysfat du har pyntet til påsken,kjempefint. :)
    Ha en flott helg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  10. Koselig pynta fat. Kjekt med slike fat, bytte ut pynt etter årstid og humør. Ønsker deg ei riktig flott påske. Klem.

    SvarSlett
  11. Ja, det var utrolig vakkert pyntet, og så hyggelig med alt det arvede - ikke noe er som ting med historie og affeksjonsverdi! Ønsker dere en flott palmehelg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)