Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 15. mars 2013

Rødt på kjøkkenet

Alle som kjenner meg vet at jeg er langt over middels glad i blå/hvite serviser. Men her på kjøkkenet på husmannsplassen bestemte jeg meg for at det skulle være rødt og hvitt.

Her er noen detaljer





Dette skapet har vi hatt i mange år. Det var opprinnelig i ubehandlet furu, men ble malt i samme farge som kjøkkenet da vi hang det opp her.



Her har jeg laget et collage med nærbilder av mine røde porselenserviser.


Jeg ønsker meg så veldig en vegghylle som skal erstatte dette skapet på kjøkkenet.

Jeg vet nøyaktig hvordan den skal se ut.

Skuffer nederst, hyller med knekter og gammeldagse kroker. Kanskje en dag dukker drømmehyllen opp....


Stor takk til alle dere som finner veien inn her og for så mange gode ord mange av dere legger igjen her. Velkommen til stadig nye følgere!

GOD HELG!

Smil og klem fra Hjørdis


24 kommentarer:

  1. Å noe så lekkert Hjørdis...liker veldig godt det gamle cottage servise!
    Jammen har du mange skatter du!
    Og du er utrolig flink å få alt så gjennomført....liker meg veldig godt her hos deg vet du!

    I dag har Darlingen her i huset bursdag og vi skal kose oss sammen med Guttaboys.
    Ha en flott helg og kos deg med påske egg ( tror jeg) og dill og dall,ja kanskje en liten tralll!
    Hi,hi....du vet jeg MÅ jo tulle litt!
    Klemmmmm og smiiil
    Camilla.

    SvarSlett
  2. Love it all,Its a verry happy colour,greetings Musje.Have a nice weekend.

    SvarSlett
  3. Nydelig ! rødt og hvitt er en uslåelig kombinasjon <3 Jeg har akkurat samme service som deg :-)

    Ønsker deg en fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Bellissime queste porcellane!Tutto messo con cura e gusto!Bravissima!baci,Rosetta

    SvarSlett
  5. Oj så lekkert du har det! Jeg liker veldig godt rødt og hvitt og det er veldig pene ting du har satt sammen her. Så søt og dekorativ hyllekappen din er også...du er dyktig med detaljene, det er helt sikkert!

    Ha en flott kveld, Hjørdis! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Dette var så herlige bilder, litt mer sjeldent med rødt og hvitt i gamle serviser men så lekkert. De er bare så fint satt sammen , koselig blanding av gammelt og nytt :-) Nyt helgen , snart påske . Den skal vel tilbringes i nydelige Hidlesundet tenker jeg, klem Anita

    SvarSlett
  7. hvitt og rødt er kjempefint sammen, såå fint det serviset fra green gate:) Sommerlig!:)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  8. Dear Hjordis,
    that cupboard looks so wonderful and the dishes from GG. I also have some pieces of it. I love red and white in combination.
    Have a nice weekend.
    Tina

    SvarSlett
  9. Åhhhhh, så koselig hos deg.
    utrolig fint her inne. trives jeg.
    god helg til deg min bloggvenn,
    hilsen TOVE

    SvarSlett
  10. Nydeleg.
    Er dei raude tallerknane Old Britain Castles ?
    Me har mykje av det serviset i blått på hytta.
    Du har det så fint og gjennomført !
    Fin helg til deg.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Aldeles herlige serviser, så koselig på kjøkkenet ditt. Takk for titten. Jeg har forelsket meg litt i et plommefarget servise fra Burleigh, tror det kunne stått godt til kjøkkenet her hos oss.

    Ha en strålende flott helg søte du.

    Klemmer fra Kari

    SvarSlett
  12. Dette koselige kjøkkenet ditt, med røde detaljer...porselen og tekstiler. Aldeles nydelig.
    Selv bruker jeg bare rødt til jul stort sett...og fornøyd med at jeg kjøpte rødt porselen hos Tove :)
    Ønsker deg en fin helg Hjørdis

    SvarSlett
  13. Hei min venn !
    Nydelige fine servise i rødt og hvitt . Liker også veldig godt blått og hvitt . Og du har det så fint atte.....
    Ønsker deg en flott helg
    Klem til deg fra meg

    SvarSlett
  14. Å, så nydelig:) Det green gate serviset var den første serien jeg selv begynte å spare på fra green gate:) Den er herlig:) Jeg DRØMMER meg bort i alle disse vakre bildene dine:) Elsker forside bildet ditt, tenk å ha et slikt sted som du har:) Du er heldig:) Elsket forresten påskeeggene dine også:)

    Gode helgeklemmer fra Myrullpiken<3

    SvarSlett
  15. Wauw, wat een wereldplek.
    Ik ben zo onder de indruk dat ik het graag wil volgen.

    Onsker deg en flott helg Greet

    SvarSlett
  16. Hei!
    Nydelig med rødt og hvit på kjøkkenet!!
    Skikkelig sjarm!!

    God fredag!

    Klem

    SvarSlett
  17. Fine serviser. Jeg holder en knapp på den røde fargen. Synes det er så koselig.
    Har et gammelt blått kaffiservise selv, men bruker det aldri. Jeg er ikke så blå av meg.
    Kjenner at jeg har endret meg i det siste, hva farger angår. Så til sommeren kan det hende jeg dekker med det gamle blå allikevel.
    Det er så mye nostalgi over slike mønster.
    Nostalgi var det også over kofta du viser. Jeg elsker slike gamle mønster og kunne gjerne tenke meg å strikke maken til din. Knalltøff!
    Ikveld har jeg strikket mye. Jeg er ikke flink på kofter, får ikke til stolpen. Har derfor laget om et slikt mønster til en vanlig genser... Tror den blir fin som bare det! Håper å få den ferdig til onsdag, da er det tid for strikkekafe. Alltid gøy å stille opp med nye plagg der!
    I morgen har jeg lokket husbonden med meg til byen. Ønsker å besøke messen i forum for å få litt hageinspirasjon. Har noen prosjekter på gang både hjemme og på hytta. Vi ønsker også noen turtips, noe som passer for hund... Får se om vi finner noe lurt i den andre hallen som handler om uteliv.
    Nå trenger vi sårt noe vårlig inspirasjon for å riste av oss julestemningen. Ute henger snøen tung på trærne. Huff og huff og huff. Hva skal vi vel med snø nå!?!
    Ha en flott helg, Hjørdis.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  18. Åh, vakkert med rødt! Veldig sjarmerende og fint!

    Ønsker deg og dine en riktig god helg! Her snør det, så det ser ut som vi må vente enda en stund på våren.

    SvarSlett
  19. For et hjem du har altså,det er bare såååå VAKKERT over alt hos deg. :))Det røde serviset er finere enn det blå syns jeg, likte veldig godt hylleborden også. :)
    Ha en superfin dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  20. Så fint du har det Hjørdis ♥♥
    Drømmer meg helt bort jeg :))
    Det røde og hvite var nyyydelig ♥

    God helg til deg fra meg ♥

    Bente

    SvarSlett
  21. Her var det mange fine skatter :)

    SvarSlett
  22. Så koselig med rødt og hvitt...som oftest ser man blåfarge på serviser. Jeg har også ett rødt og hvitt servise som ligner på ditt om det ikke er helt makent. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  23. Hei Hjørdis!
    Så mye fint i rosa-rødt, ja, det er også veldig hyggelig, selv om vi stråmønster elskere jo er betatt av blått! Krukkene på kjøkkenet er jeg ekstra glad i, og nå har det kommet mer Burleigh i huset også!

    Så fint at du ble inspirert av Selbuvott-innlegget mitt! Ja, jeg anbefaler virkelig den boken, for der får man mange gode tips, og mange fine oppskrifter!

    Ha en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  24. Så fint skåp och så mycket fint porslin du har i röd vitt. Jag gillar ju som du vet rött jättemycket.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)