Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




lørdag 3. oktober 2015

Høst på tunet

Plutselig forteller kalenderen at vi er inne i oktober. Og fra denne kanten har det vært taust i hele september. Som jeg sa i forrige innlegg - IG er så mye mer lettvint. 

For tiden har jeg forlatt mitt kamera og tar kun bilder med I Phone. Jeg er forbauset over den gode kvaliteten bildene gir.


Plantebordet utenfor låven er ment å illustrere hvilken årstid vi er inne i :-)


Jeg aner ikke hvor mange kilo epler som er blitt plukket. Uttalige kurver skal fraktes til saftpressing på Ullandhaug økologiske gård (Safteriet) i Stavanger. Det holder oss med deilig rå eplesaft fra egne epler et helt år. Vi fryser saften og tar opp etter behov.


Alle mine lopper samlet på et bord:-)



En av de gamle, sjarmerende låvedørene er fin som bakgrunn til den røde høstlyngen. Så glad jeg ikke brant opp alle den gang de ble skiftet ut.

Dersom du har et epletre og har lyst på din egen saft, vil jeg anbefale å besøke bloggen til Anne - moseplassen.  Jeg linker til hennes innlegg fordi hun gir utrolig bra informasjon om eplepressing samt henvisning til steder hvor du kan få presset eplene dine.
Trykk på linken HER


Det ser ut til å bli en fantastisk flott høstdag nok en dag.
Vi i Rogaland har vært heldige som har hatt en så flott høst så langt.

Tusen takk for besøket og velkommen igjen. 

Forresten - ikke glem å se innom min IG-konto. Der legger jeg ut bilder jevnt og trutt:-)

Smil fra Hjørdis

6 kommentarer:

  1. Du har så mange fine ting og er så flink til å få spennande bilde.
    Det er ei fryd å sjå.
    Tenk å ha så masse epler, bra det går an å få dei pressa til eige bruk.
    Her var det plommene som kom i rikt monn i år, det blir nesten for mykje å ta seg av,
    men dei var nydelege.
    Eg skal leite deg opp på Instagram.

    God helg-klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Pięknie jest na Twojej farmie - podziwiam jesienne dekoracje - świetnie wyglądają stare kany z wrzosem ,a jabłka cieszą oczy swoim kolorem - pozdrawiam serdecznie

    SvarSlett
  3. Herlige høstbilder! Det minner meg om at jeg må se til å få byttet ut halvvisne planter på trappa med høstlyng og andre høstvennlige planter :)

    SvarSlett
  4. Helt sant det, telefonen er så enkel å ta bilder med, men innimellom tar jeg fram speilrefleksen, og det er jo stas det da, synes jeg får bedre kvalitet på bildene da:) Men bildene dine er jo veldig fine, fine høstbilder rett og slett:)

    SvarSlett
  5. Helt nydelig ved inngangspartiet, veldig koselig du har pyntet opp der! Så heldige dere er som kan høste så flotte epler!!

    Ha en fortsatt fin uke, Hjørdis!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Berre så flotte haustbilder :-)

    Fortsatt flott haust!

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)