Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 17. juli 2015

Sengevarmer

Jeg har en veldig kjekk nabo her i sundet som holder på med storopprydding. På grunn av at det er en kjent faktor at jeg er en stor tilhenger av "gammelt skrot",  har det falt en del på meg. Det er slett ikke skrot eller skaberakk som husbonden kaller det,  men for meg de fineste skatter og klenodier. Her en dag fikk jeg noe som jeg satte ekstra stor pris på. Naboen lurte fælt på hva denne hadde blitt brukt til. 




Jeg hadde akkurat sett på den danske serien ”Badehotellet” og der hadde de en tilsvarende  gjenstand.   Detaljene er viktig å få med seg  J I serien  ferierte gjestene på badehotellet en vinter, og da ble disse lagt i sengene  slik at de kunne legge seg under en oppvarmet dyne:-)  Dette er nemlig en sengevarmer/varmedunk i sink.


Kan tro jeg ble glad for den. Nå står den på soverommet og minner om  fordums tider. Og jeg ser ikke bortifra at den kan bli brukt når nettene blir kalde :-)


Det er sikkert første gang, i denne  varmedunkens historie , at den er blitt  pyntet med blondbånd  :-)


Litt lavendelduft i soverommet, her i kremmerhus og vase, skal gjøre godt for søvnen.

Naboen har også forært meg den nydelige rammen i bakgrunnen.

Ha en fin  helg alle dere gode som tar turen innom bloggen min!

Smil fra Hjørdis

2 kommentarer:

  1. Så festlig, Hjørdis! Ha en herlig helg, her fyres det i peisen og nyter sommeren??

    SvarSlett
  2. Veldig flott at du tek vare på slike gamle ting!

    God sommar :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)