Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 27. juli 2015

Bloggen fyller år :-)



Jeg kan i disse dager feire at bloggen min er 5 år. Husker så godt hvordan jeg strevde for å komme i gang. Måtte lære meg HTML-koder, som jeg ikke skjønte det bær av. Plutselig var alt jeg hadde skrevet byttet ut med masse rare tegn og symboler. Så frustrerende det var. Etter mye feiling lignet det på et innlegg og med skrekkblandet fryd trykket jeg på "publiser"-tasten .


Bilde fra mitt første blogginnlegg.


Sommeren 2010 fikk jeg en uventet telefon fra BoligPluss at husmannsplassen var en av de 10 finalistene i konkurransen "Norges vakreste hjem", i regi av bladet Bolig Pluss og God Morgen Norge på TV 2. Første trodde jeg det var en som tulleringte, men det viste seg å være helt sant :-)

Jeg hadde lenge tenkt på å starte med blogg, men nå fikk jeg sparket som jeg trengte for å komme i gang. Gjennom bloggen fikk jeg kontakt med flere av de andre finalistene  som allerede blogget, og vi sendte hverandre lykkeønskinger. Du for en spennende tid det var. 



Det har ført med seg ganske mange gleder og overraskelser gjennom bloggingen. Vennskap er knyttet, overraskende gaver i postkassen fra anonyme givere  og reportasjer, blant annet i Lev Landlig og nå nylig i den tyske utgaven Land Idyll.

Forsidebildet er tatt av Liv Sandvik  Jakobsen /Livs Lyst. Det ble forresten kåret til beste forside i 2014. Liv har også laget den fine reportasjen. Det kan du lese mer om på hennes blogg Her 



Da vi kjøpte småbruket var det skikkelig overgrodd og bygningene falleferdige. For en jobb vi gikk til. Pessimistiske kommentarer uteble heller ikke.  Utallige timers arbeid er tilbakelagt. 



Vi er ikke ferdige ennå. Jeg tror  forresten at vi aldri kan bli ferdige. Men vi har nok blitt flinkere til å slappe litt mer av, tror jeg.


Siste året har blogginnleggene blitt sjeldnere.  Instagram (IG) tar mer og mer over. Dessuten tar blogging mer tid. Mange av bloggvennene  holder jeg kontakten med via IG. Jeg savner litt denne kontakten vi hadde som bloggere. Mer tekst og større bilder - føltes litt nærmere på en måte. 

Da ønsker jeg alle dere som tok turen innom, en riktig fin, ny uke!
Takk for besøket og velkommen igjen.

Smil fra Hjørdis





8 kommentarer:

  1. Gratulere med jubileum. Jeg har fulgt Hidlesundet lenge, kanskje helt fra starten faktisk. Husker noen stemningsfulle bilder fra et kjøkkenbord dekket med engelsk servise i rødt der det sammen med det flotte interiøret åpenbarte seg et utrolig kveldslys gjennom vinduet. Fantastisk!! Håper du fortsetter å ta oss med inn i den magiske stemningen både ute og inne, sommer som vinter i Hidlesundet.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med "dagen".. Nå ble jeg nesten bekymret for at du (også) skulle slutte å blogge..men neida, heldigvis ikke. Flotte bilder av en nydelig plass. Jeg suger til meg ideer og inspirasjon..sånn kjennes godt. Kos deg videre i Hildresundet. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse Hjørdis :D Nå får du ikke lov å slutte ;)
    Jeg måtte bare tilbake til blogglandia :)
    Så mye koseligere med blogg, som du sier mye nærmere <3
    Man trenger jo ikke å ha så ofte innlegg som før ;)

    Nå blir jeg vekke i noen uker, men kommer sterkere tilbake ;)

    God klem Bente




    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med 5 år som blogger :)
    Følger deg videre og gleder meg til de neste 5 :D

    SvarSlett
  5. Jeg er så glad i bloggen din! Du kan tro jeg har kost meg med de mange fine innleggene dine! Artiklene i Lev Landlig var veldig fine. Et drømmested dere har der i Hidlesundet.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 5 års jubileum! Jeg husker at jeg leste om deg første gang i BoligPluss :-) Det er alltid så koselig å titte innom deg her. Dere har det bare så utrolig idyllisk i det hvite huset med rosehekk og fjordutsikt :-))) Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen! Det er en flott blogg, og jeg er helt enig med deg i sammenlikninga av IG og blogg. Hvert til sitt bruk. (",)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen som var ;)
    Har nettopp funnet ut hva instagram er, føler ikke det er det samme som bloggen. Men en rask måte å få med seg hva som skjer er det jo. Ble litt lei av alt som skjedde som jeg ikke fikk med meg både fra folk fra blogglandia og venner og familie ;P

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)