Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 20. juli 2015

Duket til te på tunet

Når solen skinner er det ekstra kjekt å dekke på til te/kaffe på tunet.  Bordet er et gammel jærbord som i tidligere tider gjorde sin tjeneste inne på et kjøkken. Nå er det malt med utendørsmaling og tåler litt vær. Litt på skakke står det der og er fullt brukenes en stund til. 


Gamle duker blir lagt oppå. Jeg bruker gjerne to  J  slik som her.



Den rutete duken  av lin er funn hos brukthandler, mens den nydelige broderte duken som ligger oppå er bestemor til husbondens verk. Et nitids arbeid som jeg synes ikke er riktig å gjemme vekk i en skuffe. 


Stråmønster/musselmalet blir ekstra koselig oppå  blårutete duker, synes nå jeg. De gamle krydderglassene fant jeg som unge jente i Danmark .  De  manglet lokk, men er alltid blitt brukt som små blomstervaser.  Her er det rosen dronning Margrethe som pryder bordet.



Nyter disse dagene hvor vi kan ta måltidet utendørs.


Ikke glem å kose dere ekstra på solskinnsdagene.  
(tror forresten jeg må ta en utvendig husvask i dag, ser jeg nå :-))

Tusen takk til alle dere som besøker bloggen min. 
Får dårlig samvittighet når det tar så lang tid mellom hvert innlegg, for daglig viser besøkstallene at det har vært en del innom. Det setter jeg stor pris på.
Ellers legger jeg jevnt og trutt ut bilder på IG under navnet 

Husmannsplassen

Ønsker dere en fin, ny uke.

Smil fra Hjørdis

3 kommentarer:

  1. Nydelig! Alltid koselig å se inn til deg!
    Heldig dere som har såpass oppholdsvær at dere kan være ute og dekke et bord.....
    Her er det kun regn....

    Ha en trivelig uke!
    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Her har det også vært mye regn, men innimellom har det vært en solskinnsdag og da må vi bare hive oss rundt :-) Nå får vi krysse fingrer for at det kommer flere slike fine dager.

      Slett
  2. Ja her ville jeg gjerne sittet 😍 så koselig og med det nydeligste dekket bord.
    Håper du kan få nyte de fine uteområdene dine..... Og lurer sånn på når sommeren kommer jeg 😮
    Sommerklem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)