Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




torsdag 12. august 2010

En titt inn i stuen


Her er den bittelille stuen vår. I høyre hjørne skimtes det gamle bondeskatollet fra ca 1830. Det var bonderødt- og grønt. Veldig mørkt og for stor kontrast til det lyse og sommerlige. Husbonden mente også at det ikke var originalmaling. Jeg har gått lenge og vært veldig i tvil hva jeg skulle gjøre. Tenk hvis jeg skulle angre etter at jeg malte det?













En dag var jeg plutselig i gang og da var det ingen vei tilbake. Nå er jeg så fornøyd og hele stuen virker både større og lysere.









Den gamle kjøpmannsdisken i furu, malte jeg for flere år siden. Den fungerer som skille mellom stue og kjøkken. Jeg har brodert hyllebånd for å skjule hva som lagres i kurvene.



">

Her er bilde av vedkomfyren vår. Den mangler bare et rør - så skal den varme godt:-) Egentlig ønsker vi oss en gammeldags gruve ved siden av ovnen - bare vi tør gå i gang!! Den må ikke blir for stor og så må trekken være god. Huff så skummelt!!


1 kommentar:

  1. Hei Hjørdis!

    For det første,..for en søt tilbakemelding å våkne opp til på en mandags morgen!

    For det andre er jeg jammen glad det ikke er meg som skal velge en vinner for du verden så mange flotte kandidater.Og du med strandlinje og det hele...*misunnelig*
    Du har et helt nydelig hjem og husk at denne konkurransen ikke er en bloggekonkurranse;= men når det er sagt så er faktisk bloggen min amatørblogging på høyt nivå..*ler*. Jeg blogger bare om meg og mitt, og alt ligger på samme side så her er det bare skrift og bilder,ikke noe hokus pokus. Men den har utviklet seg på det halve året jeg har holdt på..det er jo litt av moroa;=
    Jeg legger meg herved til som følger hos deg og tvi tvi i konkurransen Hjørdis! Hjemmet ditt er pur idyll!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)