Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 24. juni 2011

Ny benk i bislaget

Det hadde seg slik at den 15 år gamle benken i bislaget var blitt ødelagt i lokket og kunne ikke lenger åpnes. Oppbevaringsplassen under lokket, som er veldig viktig for oss, kunne ikke lenger brukes. Bunnen, av tynn respateks, var også ødelagt.



Men ganske så tilfeldig :-) så dukket denne benken opp hos Toves antikk og brukt på Sandnes....

Og med den gode lagringsplassen, kunne man jo ikke bare gå forbi den. Pengegave fra runde dager for litt siden, gjorde kjøpet mulig:-)




Her et bilde med Ikea-benken




I vinduet står en gammel vekkerklokke som kun står der for fargens skyld.
Tikkingen er fæl og alarmen kan jo skremme vannet av en.



Det er ikke så ofte at en forholdsvis kort benk som denne dukker opp.  Benken ble med til Hidle og fikk seg en omgang med pussemaskin før 3 strøk med maling.




På benken ligger to gamle melsekker, den ene med rødt monogram.
Den andre ble brukt til løper i låven, som jeg skrev om i et tidligere innlegg.

Jeg ønsker alle en riktig god helg!! Og velkommen til enda flere følgere!:-)


23 kommentarer:

  1. Hei Hjørdis.
    Kan tenke meg at det var
    vanskelig å gå forbi denne
    ja tjihi,kjempefin som den
    er. Koselig bislag,likte
    gardinene og.
    Ønsker deg en herlig helg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  2. For en vakker og ikke minst praktisk benk! og så beleilig at den dukket opp da du trengte den og hadde bursdagspenger,"ment to be"...
    For et koselig bislag å komme inn i, og idyllisk utsikt gjennom vinduet!

    Ha en fin fredag og god helg!
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  3. Sånne benker er superfine. Skulle såååå ønske at jeg hadde plass til en. Søt, liten klokke ;-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Er det ikke deilig å ha gavepenger liggende når noe slikt dukker opp.Den var jo mye flottere også.

    SvarSlett
  5. Herlig benk, og så fint du har det i bislaget.
    ha ei fin helg og ein flott sommar. Klem.

    SvarSlett
  6. En koselig benk og et koselig bislag du har!! Kjet å bruke bursdagespenger til slike ting :o)
    Hadde hatt lyst på et besøk hos Toves Antikk ja....har tre sekker fra henne...kjøpt av bloggvenninne :o)
    Og Hjørdis....piketitteren min er malt....og jeg angrer ikke :o)

    Ønsker deg en fin helg :o)

    SvarSlett
  7. Herlig med bislag, og nydelig benk:DDD Jeg har en slags overbygd veranda foran inngangdøra, som jeg drømmer om å ramme inn i glass og ramme, he-he. En eller annen gang dukker det nok opp et par vinduer i passende størrelse, så jeg må bare vente..... klemz Grethe

    SvarSlett
  8. For en utrolig søt og sjarmerendes liten slagbenk! Godt kjøp! Den passet nydelig inn hos deg! Klem Sara

    SvarSlett
  9. Så heldig (eller dyktig, alt ettersom) du var som fant denne benken. Den var helt perfekt, og jeg skjønner at lagring står høyt på ønskelisten din. Helt nødvendig i et lite hus, og jammen viktig i et stort, gammelt hus også. Vårt digre, gamle hus er i alle fall ikke tilrettelagt for mange skap. De hadde liksom ikke skatesko, joggesko, innesko, slalomstøveler, jaktstøvler, goretexsko, pustesko, hagesko......
    Benken ble nydelig med maling og puter - flott!
    God helg til deg - Liv

    SvarSlett
  10. Så flott! Dere har det bare så koselig og idyllisk!! Jeg ønsker deg en riktig god helg, nyt sommeren til fulle <3 Klem Gry

    SvarSlett
  11. Hei Hjørdis :)
    Nydelig benk du har fått tak i ღ
    ...og et koselig bislag du har!
    Hver gang jeg klikker på bloggen
    din så blir jeg sittende en stund
    å bare se på headeren din ღ sitter
    bare å ser på ditt vakre sted, alt
    er bare så vakkert her :)

    Ønsker deg en strålende helg
    Stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
  12. Hei
    Utrolig koselig benk du har fått deg. Her har det ikke vært mye tid til blogging eller komentarer. Ønsker deg en fantastisk helg

    klemmer

    SvarSlett
  13. Heisan Hjørdis...

    så koselig i gangen din... og bare å kunne kikke ut av vinduet gir jo ro sjela..

    Ønsker deg en fin helg..

    klemmer 0))

    SvarSlett
  14. Nydelig benk og så perfekt til gangen din! Melsekkene er prikken over i'en.
    Ha en riktig god helg!

    Mona

    SvarSlett
  15. Ååå, no har jeg kost meg masse med bloggen din!
    Pcen min har vært helt umulig i en uke.Enkelte blogger kommer jeg bare ikke inn på..(din har vært en av dem)
    Nå har sønnen min fiksa det:o)

    SÅÅÅÅ mase fint hos deg!
    Benken i bislaget, piketitteren, og låven...... (ikte kommentaren til mannen din;o)
    Tror jeg må kopiere de vimplene til min 50 års dag i august...
    Og den melsekken var jo bare fantastisk!

    Ønsker deg en deilg helg på ditt deilge sted!
    Klem,klem.

    SvarSlett
  16. Koselig! Gleder meg til å sitte i den. - vilde

    SvarSlett
  17. Seikje fine bilder du viser. Fulle av gode tips og sjarm.
    Benken var flott. Og jammen er det godt med det rommet under.

    Jeg hadde planer om en lat dag i hagen idag. Men en telefon snudde opp ned på det. Mine foreldre hadde fått flere antiviteter fra en kollega som leser MIN blogg...!!!
    Hun skulle flytte og hadde lest at jeg elsket gamle ting. O-la-la.
    Jeg må hive meg i bilen og se hva som er i vente.
    Nyskjerrig jeg...?
    ...Ok, litt....
    Sommerhilsen Marit
    Ps. Artig det du skrev om den hissige vekkerklokka. Jeg har også slike stående KUN til pynt. Hjertet hopper over et slag når alarmen går...

    SvarSlett
  18. Hei Hjørdis,

    Benken passet perfekt i bislaget ditt! (nå fikk jeg akutt lyst på et bislag, med plass til en benk på mattisheimen ... hihi!)
    Piketitteren din ble og kjempefin etter at du malte den. Forstår godt at du ikke angrer. Jeg er ikke der at ALT må være hvitt, men denne synes jeg ble finere, ja :)

    Jeg må bare spørre om en ting; Har dere nye vinduer i huset, og hvor har dere evt kjøpt de? Gubben nekter å fire når det gjelder å bytte vinduene. Ja, okei ... jeg har allerede inndrømt for ham at de kanskje har gjort sin misjon ... Likevel skjærer det i hjerterota å skulle bytte ut de gamle, fine (hvis en ser bort ifra råten) vinduene på Mattisheimen. Målene er tatt, tilbudet er mottat, men jeg holder kramphardt igjen og håper han likevel skal ombestemme seg ... Jeg er så redd for at de nye skal se FOR nye ut, selv om de har samme inndeling som de gamle. Men dine synes jeg så fine ut :)

    Renate

    SvarSlett
  19. Flott benk og utrolig praktisk med rom under. Ha ei fin uke !!

    SvarSlett
  20. Så fantastisk koselig! Som vanlig!!! Huset ditt/ deres minner meg så veldig om ett småbruk vi pleide å feriere på da vi var små,(hos familie), dette ble solgt for få år siden til noen utenfor familien så dit kan jeg ikke dra igjen..
    Veldig synd for der var det fantastisk utsikt over mjøsa.. Og nesten like koselig som hos dere:))!!
    Ha en fin fin dag! Jeg får vel gjøre meg klar til jobb..
    Stor klem Toen-C

    SvarSlett
  21. Å så fin den er!! Nydelige blder hos deg som alltid. Har bloggepause, men lurer på om du kan maile meg følgende : hvor kommer gardinene ev stoffet fra? De blomstrede..NYDELGE!! Og ang låve og festlokale som jeg også drømmer om, hvordan rengjorde dere? Har lyst å gå løs med høytrykkspyler, men er jo i 2.etg;-) God kveld fra Marianne balkegaard... marianne@balkegaard.comsvar

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)