Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 4. juli 2011

Drømmer om sommeren.


Jeg drømmer om sol og sommer!!

I snart et år, har jeg drømt om det!


Jeg drømmer om å ta morgen-teen her - i strålende solskinn og skyfri himmel. Hvor blir morgensolen av?



Dersom jeg var mer  "voksen", hadde jeg drømt om en kaffeskvett på trappen etter frokosten. Men her er det vått. Hvor blir solen av??


Jeg drømmer om flere slike stunder med ettermiddagste under epletreet. Men hvor blir ettermiddagssolen av?


Jeg drømmer om å sitte utenfor naustet med en god middag og nyte stillhet, bølgeskvulp og kveldssol. Men hvor blir nå den hersens kveldssolen av??



Jeg drømmer om å sitte inne i naustet med dørene på vid gap mot sjøen sammen med gode venner. Men det er for kaldt!!


Jeg drømmer om å sitte her i solnedgangen sammen med min kjære.
Hvor er solnedgangen?




Jeg drømmer om en  tur med "onkel Kåre" sammen med familien. Men onkel Kåre" sank i fjor og er under reperasjon. Når får vi "onkel Kåre" tilbake??


Imens jeg går her og drømmer om sol , varme og båtturer, så er jeg glad for at jeg har funnet mitt sommerparadis
(Nib's juliutfordring)

Norske Interiørblogger har en utfordring på gang. Trykk HER og se andre sine sommerparadis!

Tusen takk for så mange koselige hilsener!  

Hvordan står det til med sommerværet hos dere?
Vi har ikke gitt opp enda, har vi vel?

Ønsker dere en ny, god sommeruke!


43 kommentarer:

  1. Herlig, herlig innlegg! Så skjønne utemiljø du har. Håper du får bedre vær slik at den fine hagen virkelig kan nytes. Slik hadde vi nordlendinger det i fjor, i år har vi flott sommervær.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder til et herlig innlegg. :)
    Ja hvor blir sola av??
    Jeg håper og tror at den kommer for fullt om en uke,
    da starter ferien. ;)
    - og med maling på tapeten trenger vi oppholdsvær.
    Vi hadde en flott dag i går med 24 grader i skyggen, men solen var ikke å se..
    Ønsker deg en fin dag, så håper jeg solen snart skinner på deg. :)

    Klem, klem

    SvarSlett
  3. Herlig sommerparadis:DDDDD Og nydelige bilder!!!! Vi får rope på sommeren, så kankje den kommer!!!!! til høsten, kanskje......... Klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Utrolig herlige bilder og ord! Jeg savner også sommeren og danser soldansen for harde livet:) Tragisk at noe vi har lengtet etter så lenge aldri dukker opp...
    Men denne uken meldes det heldigvis bedring, så juli blir nok fiiiin *håpehåpe*

    Fantastisk plass du bor på altså, jeg blir helt stum...

    Sommerklem fra Hege

    SvarSlett
  5. hei.
    nei da vi har ikke gitt opp,
    nydelige bilder fra deg,
    lykke til hos nib,
    her er varmt om dagen,
    men sol er det ikke så mye av, et glimt her og der,
    men den kommer, er sikker på det
    ha en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Dette er jo en perle, fantastisk flott! Da hører jo og sol og pent vær til. Har lagt meg til som følger her og lagt deg inn på bloggrullen min, for her vil jeg jammmen meg kikke inn masse mer.
    Klem fra Mette (Stavanger)

    SvarSlett
  7. Så fint innlegg :) Onkel kåre! Hehehe. Har glimta til ein dag i veka med sol her, men resten er det berre grått... Skulle gjerne hatt meir!
    God mandag! Hilsen Grete

    SvarSlett
  8. For en nydelig plass dere har! Hvem drømmer vel ikke om å bo sånn? Ikke tegn på noe sommer her på vestlandet heller.. vi får smøre oss med tålmodighet! Nydelige bilder :)

    SvarSlett
  9. Vi deler de samme drømmene, er jeg redd;)
    Nydelige bilder og plasser du viser, så jeg håper virkelig du får drømmene oppfylt!

    SvarSlett
  10. Sola er bak en sky, og varmen har ikke våget seg til være breddegrader, tror jeg! Men en dag når du våkner, er det sol, og varmen har sneket seg ned i dalen, og det blir så hett at du må rømme inn i skyggen! Og da vil du drømme om lette vindpust, og et glass kaldt, kaldt vann (eller hvitvin!)! Jeg håper sommeren snart kommer deres vei!

    Klem Cahtrine
    Ps. Her er det varmt, sol og litt skyer, og vi nyter hver eneste sommerdag!

    SvarSlett
  11. Å som vi savner sommer og sol! Og savnet ble ikke mindre etter ditt herlige sommer-innlegg :-) Du har noen aldeles skjønne steder på plassen din, jeg falt pladask for stedet under frukttreet! Jeg håper virkelig vi får sommer nå slik at vi alle kan nyte sol og varme :-)

    SvarSlett
  12. For et fantastisk sted - virkelig et sommerparadis, eller et helårsparadis egentlig ! lykke til i konkurransen :)

    SvarSlett
  13. Vi har i sommer enda ikke spist et måltid ute. Det savner vi veldig. Fortsatt håper vi at sola dukker opp.

    Er helt enig med de andre her - nydelig sted dere har.

    SvarSlett
  14. Såå flott innlegg :)
    Er det ikke godt at i n g e n kan ta fra oss drømmene våre :)
    Kjempefint sted dere bor på.
    vi krysser fingre for at du får noen av diner drømmer oppfylt i morgen.
    klem anita s

    SvarSlett
  15. De nydelige uterommene i hagen din bare skriker etter litt sol og sommervarme! Dere har det urolig koselig! og fin grunnmur! Så får krysse fingrene for at vi snart får litt bedre vær! Klem Sara

    SvarSlett
  16. Vi har vært på hytta i mange dager nå. Været har vekslet fort og mye.
    Jeg SKAL drikke te på trammen om morgenen. Et takutspring holder alltid det øverste trappetrinnet tørt, så det går såvidt...
    Jeg har også sittet med kaffikopp og strikketøy under et tak i hagen. Det har regnet, men jeg sitter der på trass - for det er pinadø SOMMER!!!
    Idag hadde vi bestemt oss for å dra hjem. Vi ryddet hytta og forlot sol og 22 grader. Det tar 40 min å kjøre hjem. Vi ankom i duskregn og 14 grader. Så idag har jeg vært sur hele dagen....
    Hvor i alle dager blir sommeren av?!
    Fortvilet sommerhilsen Marit

    SvarSlett
  17. Hehe... ja hvor blir sola av?

    Skjønne bilder og for et herlig sted! Sola må få komme nå, så du kan nyte sommerparadiset.
    Klem Tonje

    SvarSlett
  18. Å, så koselige uteplasser du har med rikelige muligheter for å nyte solen og hyggelig selskap! For solen kommer nok skal du se, må bare være tolmodige litt til.....

    Her blir det lite hytteliv og hytteblogging om dagen i dette været, er liksom ikke det samme å sitte inne i regnvær....

    Men det er ihvertfall ikke kaldt i lufta så når sola kommer så blir det badetemperatur med en gang!

    Lykke til med utfordringen, denne bør stå veldig sterkt!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  19. Hei Hjørdis :)
    Herlig innlegg, og et fantastisk
    sommerparadis du har ღ ja, det er
    bare synd at sommeren lar vente
    på seg... har vært litt for mye
    regn og kaldt frem til nå....
    Nydelig plass du har, elsker alt
    ved den :) idyllisk og bare helt
    skjønt her hos deg ღ Ønsker deg
    en fortsatt fin uke og så får vi
    håpe at sommeren snart kommer til
    oss :) Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  20. Hallo Hjørdis! Neida, vi har ikke gitt opp. :-) Jeg er faktsik litt oppmutret, for vi har ferie og det var meldt ustadig og litt regn hele uken, me så lagt har vi hatt godt og varmt vær og i går var det stekende sol utpå dagen. Så da kjente jeg godt at det var sommer lell.
    Min erfaring er at skjærsmin holder seg ganske bra i buketter, jeg behandler de iallefall ikke på "syrinvis". Og duften man får innendørs også er jo helt herlig. Yes, synes du skal bruke vendelrot i bukettene. Jeg synes den iallefall er kjempefin, både i buketter og i hagen.
    Gi ikke opp håpet, min venn, det blir nok bruk for de utrolig sjarmerende sitteplassene dine. Og håper "Onkel Kåre" også snart er friskmeldt!
    Tvi, tvi for sol og sommervarme!
    Sommerklem fra Trine

    SvarSlett
  21. For noen fantastiske bilder og herlige ord! Nydelig, nydelig, nydelig. Sommerstemningen kom sigende da jeg klikket meg nedover innlegget ditt.

    Her har det heller ikke blitt sommer. Jeg hadde håpet på lange, late dager ute i solen, men isteden har det blitt rydding og maling inne mens regnet øser ned ute ;-)

    Ha en super kveld, så får vi bare håpe at solen titter frem snart ;-)

    SvarSlett
  22. hallojsan!!

    Underbara bilder!! och ert hus är såå vackert!! Tänk att få bo så där nära vattnet..och ha en båt!! Måste vara ljuvligt!!

    Kram sanne

    SvarSlett
  23. Ja, det kn du si; hvor blir sommeren av?!? Den burde melde sin ankomst snart i allefall... :) Nydelige sommerbilder du viser! Gir masse sommerstemning i det minste! :)

    Ha en strålende sommer -med ønske om masse sol!
    -Mari

    SvarSlett
  24. Så mange nydelege plasser du har rundt huset ditt.
    Nydelege bilete som osar av sommarsjarm.

    SvarSlett
  25. Her så det jo bare helt fantastisk ut!
    En skikkelig sommer-drøm!
    FINT bidrag!
    Janni:)

    SvarSlett
  26. Bare så nydelige bilder fra dine omgivelser Hjørdis! Som klippet ut fra et inteiør/eksteriør magasin!
    Håper solen har dukket opp hos deg og at du kan få nyte gode dager!!
    Her er det litt skiftende men akkurat nå opphold og sol :o)

    Klem!!

    SvarSlett
  27. Herlig innlegg og flotte bilder! Jeg vet hvor sola er, den er her i nord;)Jeg gir den ikke fra meg, men er villig til å dele;)

    Så fint det var med den blå døren til huset! Vi maler huset hvitt og har kjøpt gustaviansk blå ytterdør. Nå gleder jeg meg enda mer til å få den på plass! lekkert;)

    God helg til deg!
    KLEM

    SvarSlett
  28. FANTASTISKE bilder til eit
    FANTASTISK innlegg!

    Å sitte i din hage er ein draum i seg sjølv :)

    Takk for slike fine ord frå deg ♥

    Ønskar deg ei god helg, uansett ver!

    Klem frå Astrid ♥

    SvarSlett
  29. Du har et helt fantastisk sommerparadis!! :-) Nyydelige bilder, det er så utrolig flott!! :-) Håper sola di kommer snart!! :-) KLEM

    SvarSlett
  30. Virkelig litt av et sommerparadis!
    Nydelige bilder fra en vakker og innholdsrik hage.
    Her drømmer vi også om sommer og sol. Vi har jorder som skal slås, og høy som skal i hus. Humøret synker med alle grå skyer og regntunge dager - og dem er det sannelig mange av!!!!!
    Vi får leve i håpet - god sol til deg - klem fra Liv

    SvarSlett
  31. Takk for kos kommentar hos meg!!:)
    Hvis du ikke får til å legge deg som følger ved å trykke på knappen på høyresiden, kan du trykke på FØLG-knappen helt opp til venstre (men det vet du kanskje?;)) Det funker noen ganger bedre...
    Tusen takk for at du vil følge meg iallefall!:D
    Ha en super lørdag!!
    Klem, Janni:)

    SvarSlett
  32. Herlig sted du har, så skjønne bilder.
    Er oppvokst på ei sånn øy! Skal heim dit seinere i sommer og da vil eg ha SOL.

    Grått her også i dag!

    Vil gjerne følge deg videre.

    Ønsker deg ein fin sommer! Håper sola kommer snart.

    Klem,

    SvarSlett
  33. Så utrolig flott! Og krysser fingrene for at været er med dere snart også :)

    SvarSlett
  34. så nostalgisk vakkert, dere har det fortreffeligvakkert!!
    fin sommer viderem klem,¨¨*

    SvarSlett
  35. NYDELIG plass dere har, er missunnelig her jeg sitter!

    Legger meg til deg og titter snart innom igjen!

    Velkommen på besøk hos meg også!

    klem klem

    SvarSlett
  36. Det är helt underbara bilder, jag blir alldeles lyrisk när jag ser dom. Måtte nu bara solen komma, allt är ju så mycket roligare och skönare om det är sol.
    Ha en fin sommardag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  37. Syrinen blomstrer nok ikke nå. Bildet ble tatt tidlig i juni.

    SvarSlett
  38. det gikk litt for fort fra en annen PC, jmf over.

    Hilsen Åshild i bestemors hage

    SvarSlett
  39. Man kan drømme om så mangt,ja!Den er vel der et sted bak skyene-sola,altså!Ha en fin kveld!Synnøvehilsen

    SvarSlett
  40. Så herlige sommerbilder :) Ønsker deg en fin fin sommer videre!

    SvarSlett
  41. I dag har det vært STRÅLENDE SOL HER!!!
    Slå den da! Da ble vi glad, og fikk tatt teen på verandaen i dag ;O)))

    Praktfullt sted du har her.
    Klart solen bare må komme til dere! ;O))
    MineBlom

    SvarSlett
  42. Så vanvittig morsomt innlegg:) herlig lesing.
    Sola kommer ikke hit heller... Hun var innom i to dager, men ble skylt bort av regnet IGJEN:(
    Klem

    SvarSlett
  43. Sååååå fine bilder og ein skikkelig sommerdrøm !! Sommerhilsen fra Sigfrid som farter rundt i Europa

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)