Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 31. desember 2010

Hei så tiden går. Jeg som trodde at romjulen skulle bli avslappende. Tid til blogging ble det i alle fall ikke.


Da julekvelden kom og fatene skulle fylles med julekaker, oppdaget jeg til min store forskrekkelse (og fortvilelse) at nesten alle kakeboksene var tomme! Og de som ikke var tomme, var så godt som tomme! Neste år skal jeg utstyre kakeboksene med bjeller!



Ellers var årets vertinnegaver min hjemmelagte plommelikør og brente mandler. Flasken med likør ble lagt oppi en brun papirpose. På etiketten er det et bilde av Hidlesundet knyttet med tau, forseglet og stemplet med God Jul.

Glassene som jeg la de hjemmebrente mandlene oppi, har jeg kjøpt på Åhlens.

Det å forsegle gjør jeg riktig ofte. Men det er ikke helt ufarlig. Jeg ble litt for ivrig og best så det var tok hele pakken fyr. Da ble det hurlum hei her, kan du tenke!! Jeg skal spare dere for detaljene, men innholdet ble i alle fall reddet i siste liten:-) Min sindige husbond syntes at nå hadde jeg gått litt for langt med at t.o.m julepakkene skulle være så  "dønn koselige"! "Det kunne kostet oss hjemmet!!!"





Tenk så fikk vi hvit jul i år også!!

Kan tro bakkene er gøy å renne i. Da ungene var mindre, måtte vi utstyre dem med redningsvester da de satte utfor. Til høyre for bildet er bakken ganske bratt og farten blir temmelig høy. Det var ikke like lett å stanse da de nærmet seg sjøen. Og den  gang hadde vi ikke noe gjerde heller som kunne stanse dem fra å renne utfor.

Tusen takk for alle koselige hilsener! Jeg lover jeg skal hver og en av dere.  I skrivende stund blir det litt sent - jesp. Så følger to travle dager med selskaper.

Dersom jeg ikke får tid å blogge i morgen, så vil jeg takke for det gamle og ønske dere en fin nyttårsaften! Takk til alle dere som følger meg;-)

Klem fra Hjørdis

5 kommentarer:

  1. Hei :)
    Ønsker deg et flott nytt år og gleder meg til nye innlegg fra deg :)Tror dere må bo på den mest idylliske plassen jeg har sett, nydelig både sommer og vinter
    Renate :)

    SvarSlett
  2. heisan Hjørdis..

    herlig innlegg og bilder..

    Dere bor helt fantastisk..

    Vil takke for det gamle året og all inspirasjon du har delt med oss..

    gleder meg til et nytt blogg år med deg..
    Godt Nytt År..
    Klemmer

    SvarSlett
  3. god morgen.
    ja sånn kan det gå med kakeboksene hihihi,men det er jo før jul de smaker best, jul har vi jo så mye annet godt på bordet.
    koselig innlegg, ja må si det var en skikkelig akebakke der,
    ønsker deg et riktig GODT NYTTÅR, gleder meg å følge deg inn i 2011.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder hos deg....en drømmeplass.....takker for de fine blogginleggene du har gitt oss i år med mye inspirasjon...
    Ønkser deg et godt nyttår
    Vi blogges i det nye året

    Klem fra Lappeline

    SvarSlett
  5. Ønsker deg eit riktig godt nyttår. gleder meg til å følge deg videre. Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)