Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 26. juni 2013

Stuen før og nå

Jeg har vært omgitt av farger - ja, masse farger. Kjøkkendelen var bonderød, dørene malt i 3 forskjellige farger. Husker det var litt av en jobb. Slik så stuen ut i 2001. 




og nå, omtrent fra samme vinkel:)


Foruten vitrineskapet, er møblene de samme.  Slagbenken er snudd. Borte er TV-en med innebygd video. Mobilen (oppå vedkomfyren) er også byttet ut:)

Lurer på hvor mange liter maling det har gått til.

Om jeg skifter farger nok en gang, tør jeg ikke love. Men en ting er sikkert, stuen blir aldri gul igjen.

Så må jeg høre med erfarne bloggere; 



Jeg var så uheldig å publisere innlegget under her før jeg var ferdig med det. Jeg skyndte meg å tilbakestille det som utkast. Men på blogglisten lå det. Først 4 dager senere gjorde jeg meg ferdig med innlegget og publiserte det. Men da kom det ikke på nytt på blogglisten, selv om jeg endret dato og klokkeslett. Det var kanskje straffen for at jeg lurte så mange med nytt innlegg:) ?

Er det noen som vet hva man skal gjøre dersom uhellet er ute nok en gang?


Tusen takk for alltid så hyggelige kommentarer!
Jeg setter like stor pris på dem alle.

Håper dere har det fint!

Smil og klem fra Hjørdis


28 kommentarer:

  1. Å finn frem luktesalt........dån og Besviiim :)))))
    Fineste jeg har sett......må være en drøm å ha det slik......
    Får lyst til å komme på besøk altså....hi,hi,du hadde aldri blitt kvitt meg......ho,ho.
    Jeg er litt smågrønn på data......men sikkert mange som kan hjelpe!
    Men kaker og blomster er jeg flink med altså.....ho,ho.....

    Ha en topp dag i vakre Hidlesundet!

    Knis og god klem

    SvarSlett
  2. Et skikkelig herlig lite rom.
    Hadde nok kost meg der ja.
    Ang forandring av utleggstidspunkt
    så kan jeg ikke det, dessverre.
    Har opplevd det samme en gang.
    Men ser det er noen som stadig legger "gamle" innlegg inn på nytt. Så det går tydeligvis ann.
    Ønsker deg mange flotte sommerdager fremover :)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk forvandling!!! Så lyst og lekkert det ble, skjønner veldig godt at du er fornøyd med dette. Sommerklem fra Berit

    SvarSlett
  4. Råååfint altså! :D Godt jobba!

    SvarSlett
  5. for en forandring!! så utrolig flott!! utrolig at det er det samme rommet, og de samme møbleme :)

    SvarSlett
  6. WAW HURRA FOR MALING:)
    DETTE BLE LEKKERT
    SÅ MASSE FINT DU HAR
    FINE DAG TIL DEG
    PÅ DATA ER JEG DESVERRE HELT GRØNN...
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  7. Che bel lavoro che hai fatto,a me piace in tutte e due le versioni,adoro il country ed il bianco,sono sempre combattuta se privilegiare uno o l'altro colore!!
    Così sto cercando di abbinare tutte e due le cose!!
    Hai avuto un grande coraggio!!
    E' molto bella!!
    Un bacio dall'Italia!!
    Serena giornata!!
    Sabry!!

    SvarSlett

  8. Hei hei.

    Du har virkelig et vakkert sted! Jammen er du flink!!! I tillegg krydrer du det hele med en god porsjon humor som gjør det hele artig å lese.
    Ha en fin dag.

    Klem fra Anne-Britt :-)

    SvarSlett
  9. Så nydelig du har det- det var så koselig før, men nå er det akkurat slik jeg kunne tenkt å ha meg det, men det har jeg ikke. Helt utrolig vakkert :)

    Kan dessverre ikke hjelpe med det data messige.

    Klem Monica

    SvarSlett
  10. Det ble lyst og lett etter maling, men vi må ikke glemme at i 2001 var den gule veldig moderne og riktig. Det med mye eller lite farger går vel i 10 års sykluser.

    SvarSlett
  11. Wow...for en forskjell :-)
    Dette ble kjempekoselig - utrolig hva noen liter maling kan gjøre :-)
    Rett og slett en enorm forskjell...og når jeg studerer har du jo fortsatt de samme møblene - bare at de er malt..
    Veldig gøy å se forskjellen..

    Når det gjelder dataproblemer ditt så har jeg vært borte i det samme.. Tror jeg tok kopi av hele det gamle innlegget ( fra topp til bunn inkl bildene ) og la hele innlegget inn i ett nytt innlegg.. Da kan du også lage ny overskrift hvis du vil - siden den ikke er med på kopien..
    Prøv det :-)

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  12. Himmel og hav for en forandring, Hjørdis!!!! Du har et skikkelig drømmekjøkken, jeg elsker det akkurat sånn du har det nå:)))

    De oldemorgardinene lengre ned her var også fantastisk flotte!!

    Bloggspørsmålet ditt kan jeg dessverre ikke hjelpe deg meg.

    Ha en fin kveld, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  13. Så utrolig stor forandring! Du har fått det så fint! Liker stilen, og at det er hvitt og lyst! Koselig!

    SvarSlett
  14. Heia.:)
    For en forskjell da,den var veldig fin gul men helt utrolig flott hvit. :) Du har det bare såå vakkert og romantisk Hjørdis. Har sett på reportasjen din i (nå husket jeg plutselig ikke hva bladet heter) men den var kjempefin. <3
    Klem Mette.

    SvarSlett
  15. Mitt første utsagn: Å HERREGUUUUD SÅ LEKKERT!.... Det ble jo et helt annet hus/rom! Helt fantastisk forvandling. Det var lunt og koselig gult også, men det hvite... åh så lekkert! Lykke!

    SvarSlett
  16. For ein utrulig forskjell,heilt fantastisk så fint det blir når det er lyst:))
    Masse fint du har!
    Nyt kvelden eller er vel snart natt,Hihi!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  17. å nydelig stuen din er blitt - jeg blir stadig overrasket over hva noen liter maling kan gjøre med ett rom. Så koselig og delikat! Og sååå flott gjesterommet ditt er blitt med oldemors gardiner!
    Ønsker deg en fortsatt fin fin uke!
    Titti-klem

    SvarSlett
  18. Hello, the change is really great and looks wonderful. That was a lot of work, I think. How the color white can change a room and gives him light and it looks so fresh and cozy.
    Best wishes
    Tina

    SvarSlett
  19. Store forandringer med maling! :)
    For et lyst og deilig, men likevel intimt og koselig rom! :(

    SvarSlett
  20. Utrolig hva noen liter med maling gjør :) Jeg har og hatt okergul stue og bonderødt kjøkken. Grøss og gru, det blir det aldri igjen ;)
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem

    SvarSlett
  21. What a huge transformation on my favorite home....love the white! Heidi

    SvarSlett
  22. Ble så mye lysere og finere, også kommer tingene i rommet mer til sin rett synes jeg.

    Disse fargene (okergult og vogngrønt) har jeg også hatt noen malingsøkter og malt over i huset vårt. Deilig å få det bort!
    God sommer ute som inne!

    Gry K

    SvarSlett
  23. Du produserer store mengder bilder og inspirasjon for tiden! Jeg er helt imponert - igjen!
    For jeg vet at det ikke bare er å knipse i vei, det skal jo på forhånd stæsjes, ryddes og lages en plan for tema osv...
    Herlig lesing og flotte bilder fra Husmannsplassen!
    Her i heimen skal det jobbes denne helga. Husbonden syklet av sted til hytta i dag tidlig. Så nå skal det lages ting til messa - i stort kvantum! Best å komme igang...
    En en flott sommerhelg.
    Klem Marit

    SvarSlett
  24. ...og NEI, jeg synes ikke du skulle bruke hverken tid eller penger på gulmaling til stua...
    :-)

    SvarSlett
  25. aldri vært på bloggen din før, men for en utrolig forandring :)
    Gult er på ingen måte kult etter min smak. Rent og pent hos deg.. Må nok bla litt lengre ned på siden her å se hva annet fint jeg kan finne :)

    SvarSlett
  26. Sitter her tidlig på en morgen og ser på maleprosjektet ditt.. Det ble så fint..Ja, hele husmannsplassen er en perle. Men dette med farger er jo litt morsomt da, for på 80-tallet begynte vi å få det lyst og "rolig" i hjemmene våre - men på 90-tallet da kom fargene - og sløyfene og slufsene og ting og tang og "pynt" overalt.. Det rare er jo at vi synes det også var kjempefint. Men jeg tror jeg sier som deg, aldri mer gul/rosa/grønn stue..

    SvarSlett
  27. Må jo bare si rett ut at hvitt er lekkert og gir den deiligste rene følelsen. Flott jobbet, og vakker forandring :)

    SvarSlett
  28. Det er ikke problem å redigere gamle innlegg..jeg er usikker på om redigeringen kommer opp på bloggrullene rundt forbi.. Jeg har en lei tendens til å oppdage skrivefeil litt for sent.. Orker ikke å se på dem og retter dem derfor. vil tro at leserne etter redigeringen får opp riktig versjon..

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)