Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




tirsdag 10. februar 2015

Mitt kjøkken til leie i engelsk hus

Tenker at overskriften må leses et par ganger, ja :-)

Jeg fikk nylig en e-post av en engelsk dame som nettopp hadde "pinned" dette bildet til hennes Pinterest board. 


Hun oppdaget imidlertid at hun hadde "pinned" (finnes det ikke et norsk ord for dette?) bildet tidligere
fra noe som heter Ace Homes - et Britisk eiendomsselskap. De brukte bildet som reklame for et hus som skulle leies ut.


Dette må med rette kalles for svindel. Å bruke mitt bilde fra vårt kjøkken for å promotere deres utleie-eiendommer, er ganske frekt - for å si det mildt.

Jeg hadde tenkt å ta kontakt med dem, men finner ikke lenger annonsen.

Tusen takk til Anne fra England som informerte meg:-) Hun var ganske så sjokkert. Konklusjonen må være at dersom man tenker å leie et hus i England, synes Ace Homes å virke svært lite seriøst.

Mon tro om jeg har flere rom til leie i engelske hus?



Ha en fin kveld til dere som tok turen innom :-)

Smil fra Hjørdis

24 kommentarer:

  1. Men å men ,der er jommen toppen av frekkhet,
    Å så tilfeldig at det ble oppdaget,
    Ja verden vil bedras.
    Stor klem fra Sylvia

    SvarSlett
  2. Ja sånt skjer nok for ofte, internettet er stort...!
    Frekt som fy men fint at du ble gjort oppmerksom...;/
    Herlig bildet da;)
    Fine kvelden til deg!

    SvarSlett
  3. Mamma Mia, så frekt, ja. At det går ann! Men du får tenke at de hadde ikke villet hatt hvilket som helst kjøkken. Det må jo se lekkert ut! Slik som ditt!

    Ønsker deg fine dager, Hjørdis.

    Klem Trine

    SvarSlett
  4. Sjokkenrende!
    Lurer på hvordan leietakerne reagerte da de ikke fant igjen det koselige kjøkkenet?
    Du får bare ta det som et komplement at ditt kjøkken virker så forlokkende på dem at de rett og slett stjeler bildet for å lokke til seg kunder!

    SvarSlett
  5. Frekkeste jeg har hørt. Bare lure penger fra folk. Ren svindel...

    SvarSlett
  6. Frekkeste jeg har hørt. Bare lure penger fra folk. Ren svindel...

    SvarSlett
  7. Frekkeste jeg har hørt. Bare lure penger fra folk. Ren svindel...

    SvarSlett
  8. Ja det er utrolig hva enkelte selskaper kan få seg til. Har tenkt på at det er fort gjort at
    bildene vi legger ut på Blogg, Pinterest, Face, Instagram osv kan komme på ville avveier.
    Men dette var jo virkelig toppen av frekkhet da å "leie" ut kjøkkenet ditt. Vil tro de som
    leide huset ble en smule skuffet da dette ikke var helt sannheten...
    Kjøkkenet ditt er veldig koselig da, så skjønner jo at dette selger i en annonse, selv om
    dette var humbug da.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  9. Usedvanlig frekt og useriøst!
    Når det er sagt, så synes jeg de har god smak.....
    Ønsker deg en fortsatt fin uke:-)

    SvarSlett
  10. Så i høst en reportasje om noen studenter som hadde leid en leilighet usett og betalt inn depositum på forhånd. Da de kom for å se på leiligheten, fantes den ikke. Det viste seg at de som "leide ut" hadde samme annonse i flere land, med akkurat samme bildene i og alle plasser skulle det betales inn depositum på forhånd. Utrolig at folk kan være så frekke!!
    Men - du har uansett et nydelig kjøkken!!

    SvarSlett
  11. Er det mulig????
    Her gjelder det vist å passe på....
    Håper dagen ellers blir fin!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  12. Her er link til annonsen
    http://www.acehomes.co.uk/view.php?view=prop&property=59

    Maken til frekkhet!! Skjønner ikke at firmaet tør å gjøre det! De andre rommene er sikkert hentet fra andre de også.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  13. Pass deg nå Hjørdis så ikke hele huset ditt er leid ut og det kommer gjester i god tro som skal bo der :O
    Huff....blir egentlig litt målløs!Så trist at de faktisk må stjele bilder for å leie ut,da blir man skeptisk!DU må virkelig ta kontakt med dem og ihvertfall si fra,ser Jorunn har lagt ut link!Man kan jo alltids merke bildene sine,men de frekkeste fjerner jo signaturer og sånt også!Internettet er det ikke bare fordeler med,jeg ser også bildene mine brukt i mange sammenhenger,og det er helt ok så lenge kilden oppgis men det er langt i fra alltid!Vi får bruke nettvett,synd ikke alle gjør det!!!
    Og om ikke annet så tipper jeg mange ble fristet til å leie et hus med så koslig kjøkken,det hadde ihvertfall ikke vært meg imot! ;)
    God helg!!!
    TOveklem .)

    SvarSlett
  14. Såpass- ja det var maken til frekkhet ! Men så skuffet de gjestene blir når de kommer til noe helt annet. Bra du forteller om dette for slik er det nok flere som gjør. Ja- du bør jo ta kontakt å høre hva de sier- skulle nesten vert anmeldt.

    Du har det aldeles nydelig så skjønner jo at det er perfekt reklame....

    God helg klemmer fra Monica

    SvarSlett
  15. Veldig rart at et firma vil gjøre noe sånt.
    Jeg tror faktisk at alle bildene i den annonsen var hentet fra nettet. Regner med at potensielle leietakere ble overrasket.

    SvarSlett
  16. Kjøkkenet se jo veldig trivelig ut da! Bilder som spres på nettet kan være vanskelige å spore opprinnelsen til, hvis ikke det er merking i bildet. Amatørmessig å ikke forsikre seg om at bildet var fritt til å kunne brukes, evt bruke foto fra eget utleiekjøkken.

    SvarSlett
  17. Nei, det var noe av det frekkeste! Men jeg blir ikke så veldig overrasket. Selv om de som evt. leide dette huset må ha blitt enda mer overrasket over at det ikke var dette kjøkkenet der! Ja, jeg lurer på hvile andre bilder dette byrået har brukt! Ønsker deg en fin dag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder her hos deg da! Har ikke vært her før,så her må jeg kikke meg litt ekstra rundt.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  19. Vilka vackra blommor :) det visar verkligen att snart är det äntligen VÅÅRR

    Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in hos mig idag :)

    ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvarSlett
  20. Jeg ble mildt sagt provosert over det som har skjedd deg, og kunne ikke la det bare flyte forbi. Nå har jeg sendt dem en mail. Håper med dette at de rydder opp i sine falske annonser!

    SvarSlett
  21. Frekkhetens nådegave! Dette bør sprees vidt.
    Del det gjerne på min link up idag og i morra i bloggen.

    SvarSlett
  22. ååå, i din bloggverden likte jeg meg utrolig godt! Blir gøy å følge deg videre! :))

    SvarSlett
  23. I saw the picture and it brought me to your blog - how lovely is your home!

    SvarSlett
  24. Utruleg kva ein kjem ut for i dag! Kjekt å lese bloggen din. Følgjer deg på instagram òg. Mykje god inspirasjon for hus og hage :-) Takk

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)