Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




søndag 16. juni 2013

Syrintid og holdbare buketter

Vi er så heldige å ha en hel liten skog av syriner. Derfor kan vi riktig frotse i buketter. Dessverre holder de ikke særlig lenge, men jeg har tidligere kommet med forhåpentligvis gode råd for å få buketten lenger holdbar.  Det gjentar jeg gjerne nå.



Fjern alle blader på stilken. Det er dessverre nødvendig dersom du vil at buketten skal vare en stund. Legg stilken på et hardt underlag og finn frem hammeren og deng løs nederst på stilken.



Dypp dem i kokende varmt vann, før de settes i vaser med lunkent vann. Jeg har erfart at de varer en uke. Men det er viktig at man skifter vann et par ganger i løpet av uken.



Utsikten fra "tynntarmen"


Det dufter helt fantastisk i hagen nå.


Bukettene fra låvefesten.

HER og HER vises tidligere innlegg med bilder av syrinene i hagen.



Tusen takk for alle de gode ord dere legger igjen her. Og velkommen til nye følgere!:) 

Takk for besøket og velkommen igjen!

Smil og klem fra Hjørdis

18 kommentarer:

  1. Hei igjen Hjørdis!
    Så nydelig med syringer i bøtter og glass! Jeg vet ikke om noe annet råd enn det du gir, og tror vi skal være fornøyde om syrinene står 1 ukes tid!

    God søndag til deg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. Precis så gjorde makens mormor och hon hade alltid dom vackraste buketterna länge. Så fint det var med den stora buketten i hinken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Syriner dufter fantastisk! Vi er også heldige, har det både hjemme og på hytta. Pynter godt opp hjemme :)

    SvarSlett
  4. Ååååå lucky You da!
    Kjenner duften helt hit❤

    Så nydelig min skjønne venn.
    Kos deg og nyt søndagen.

    Klem og smil
    Camilla .

    SvarSlett
  5. Syriner er alldeles nydelige, får sommerfølelse med en gang jeg ser dem. Heldige du som har så mange :) Tusen takk for godt tips!
    Ha en fin søndag!
    Anette

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Heldige deg som har en skog med syrin :)
    Jeg har endelig fått plantet en lilla og en hvit så nå er jeg spent på hvor lenge jeg må vente før de blomstrer:)
    Takk for tipset:)
    Og for et nydeøig driv vedbord lengre nede her:)
    Ønsket deg en fin sommer!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  7. HEI,
    så fint du tok opp det med syrinene. jeg og knuser stilkene, men har ikke husket varmt vann til dem. sikkert lurt for da trekker de mer vann og holder lenger.
    så fint hos deg.
    nydelig bosted.

    fin kveld til deg,
    varm klem TOVE

    SvarSlett
  8. Takk for supert tips :) jeg husket at det var noe men ikke hva- og nå er syrinen her avblomstret. Men nå skal jeg ikke glemme det :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  9. Utruleg vakkert. Eg har planta syrinhekk, men det tek nok mange år før eg kan plukke bukettar. Kos deg!

    SvarSlett
  10. Herlige syriner!!
    Har to busker, men lite blomstring ennå, så derfor har jeg vært på slang :)
    Likte bildene av endetarmen din (:) Hjørdis...skikkelig fint!
    Er så imponert over alt du får gjort!
    Nå skal jeg bare jobbe på bilioteket og det er ikke store stillingsprosenten, så da skal jeg i gang med det ene og det andre på hjemmefronten!
    Ønsker deg en fine sommerdager
    Klem!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for supert tips,syriner er jo utrulig vakre og jammen er det flott når me kan ta inn blomster fra hage og rundt andre plasser:)
    Ønsker deg ei fin ny veke!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  12. Bilda dine er utruleg vakre!
    Syriner likeså <3

    God ny veke :)

    SvarSlett
  13. Tuuuusen takk for nydelige bilder og nyttige tips! Det skal prøves!
    Klem Vibeke

    SvarSlett
  14. Godt tips - det skal jeg huske på neste år.

    Flott endring av rommet under, men dere mistet jo en seng?

    SvarSlett
  15. Ja nydelig vakkre og dufter helt vedunderlit
    takk for tipset:)
    ønsker deg søte Hjørdis en fin uke
    klem Eli:)

    SvarSlett
  16. Takker for tipset,er plaget med nettopp dette jeg også så nå skal jeg skifte ut alle bukettene mine og se om tipset ditt funker :) Vi må jo bare plukke inn og nyte mens de er i blomst.Vakkert :)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  17. Your lilacs are beautiful....please share more party pics, Heidi

    SvarSlett
  18. Så deilig å ha så mye syriner å plukke av!
    Tusen takk for smart tips, dette kan kanskje gjelde andre kvister man tar inn også, som gjerne begynner å henge med hodet veldig fort.
    Syns jeg kjenner duften gjennom bildene :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)