Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 24. juni 2013

Gardiner fra oldemors tid

Med andre ord; ekte oldemorsgardiner:) Disse har altså vært i min oldemors eie og jeg hatt dem liggende i mange, mange år og ikke funnet noen plass til dem.  Da gjesterommet (altså "tynntarmen") var delt i to og pusset opp, kom jeg på at jeg kunne ha dem i sengealkoven. 



Etter mange år i et skap var de blitt ganske gule, men noen timer i vasken med både litt Vanish White og Biotex white, kom den rette fargen frem. 


Jeg måtte korte ned noe på lengden, sydde løpegang og festet en spiral inni sengen.


Gardinene har nydelige aplikeringer.



Jeg var så heldig å få et gammelt blondeliv. Det pynter opp på den nye veggen.



Her forleden dag fant jeg disse skjønne eskene hos Toves antikk og brukt på Sandnes. De pryder nå nattbordet i gjesterommet.



Romantikeren vil kanskje kunne falle til ro her. Vet ikke helt om minimalisten vil gjøre det samme:) 



St.Hans-aften ble en våt affære. Men det er jo ikke noe nytt. Jeg kan nemlig ikke huske en eneste St. Hans uten regnvær. Dagen begynte i alle fall med et fantastisk vær.

Takk for fine ord!! Og ikke minst takk til dere som ga meg idéer om hvor jeg finner dørslåe til døren min!

Velkommen igjen til alle dere som tar turen innom bloggen min:)

Smil og klem fra Hjørdis


5 kommentarer:

  1. Det ble lett, sommerlig og ikke minst romantisk. At du har tatt vare på de så lenge, tenk etter oldemor, fått de hvite igjen og har funnet en så vakker plass til de. Utrolig, veldig flott og noe det står stor respekt av.
    Har fulgt bloggen din en stund, dere har fått det veldig vakkert og er veldig kreative og flinke :-) Drømmer om et lignende sted, men det blir nok bare i hodet:-) Koser meg med å titte innom deg. Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Så nydelig og hele den gode harmonien kjennes til og med igjennom skjermen :)
    Så koselig med de gardinene som fikk sin perfekte plass og flott at du fikk de hvite igjen :)

    Tror ikke det er onkel Arthur sine fortellinger jeg har. Det står Alle Barns Fortellinger på den !

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Så fint det ble!
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg.
    Innom for å ønske deg en riktig god sommer.
    Sommerklem
    Tonje

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)