Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 14. juni 2013

Tynntarmen er fjernet!!






Hurra, jeg er så glad!! For endelig er tynntarmen fjernet!!

Den har bare vært til besvær.



Gjesterommet hadde opprinnelig to senger, som bildet viser. Men det var bare en trang tynn tarm, derav navnet "tynntarmen". Men husfruen ble aldri fornøyd med dette trange, lange rommet. Den inderste sengen ble mer og mer brukt til lagring. Det ble ganske tungvint. Et kott med god hylleplass ble et sterkt tiltrengt behov.   Dette kunne vi få til ved å dele tynntarmen i to (!). Tarmbegrepet kan vi jo ikke helt fjerne oss fra. Tynntarmen har nå  blitt til endetarmen og blindtarmen.

Jeg har svingt malerkosten både på gulv, tak, vegger og seng.




Et gammel servantskap, som jeg viste umalt i et tidligere innlegg, har fått plass her.  Speilet over har jeg vunnet på en give away. Det gamle barnehodet hang over sengen min i barndomshjemmet. En gammel bok med "onkel Arthurs skumringsfortellinger", har også fått plass her. Den er arvet og har fulgt meg siden barndommen. Fortellingene har en positiv men også karakterbyggende funksjon. Alle fortellingene er sanne og jeg husker jeg likte boken så godt.



Jeg har lagt på en gammel kysehatt som brikke. Den har blitt brukt av tidligere generasjoner i familien, og har siden blitt liggende i en skuffe. Ellers er det pyntet med gammel sangbok, parfymeflaske med pumpe som nå er fyllt med lavendelduft. Gammelt speil og parafinlampe samt såpeholder i emalje. De sistnevnte ting er funnet i "godtebutikken" Toves antikk på Sandnes og tingene må da være helt uvurderlig for en gjest!:)





Veggen som fjernet tynntarmen.

Et lite syprosjekt er på gang. Så jeg er ikke ferdig med å vise frem endetarmen:)


Blindtarmen kommer i et annet innlegg. 

Ha en riktig god helg, kjære alle dere som titter innom her!

Smil og klem fra Hjørdis



21 kommentarer:

  1. Så bra hun fikk fjernet den da stakkar,tenkte jeg,ha ha ha
    Der lurte du meg :))
    Dette blir fint :))
    Gleder meg å se fortsettelse av tarmene ;)) Hihi

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Vart litt nervøs for tynntarmen din... Godt du er så kreativ og flink og får så mykje ut av det smale romet.
    Lekkert vaskeskap med det som ligg oppå.

    God helg !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Jeg tenkte stakkars deg først,men nå ble jeg glad for dette ble fint.
    Gleder meg til å se resten.
    Ha en fin fredag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Ikkk stakkar deg ....
    lol jeg ble besjymret:)
    så bra du fjernet den
    dette ble lekkert:)
    nyt helgen
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Det ble jo veldig fint :)
    Synes du hadde noen herlige kallenavn på rommene ;)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  6. Så fint det ble,og så har du så mye fint å pynte med!Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Ho, ho - nå gikk jeg rett fra å snakke med en venninne som er tarmoperert til å lese ditt innlegg! Det var saker! Det var da indelig godt du ikke skrev om din egen tynntarm, for den har du virkelig bruk for!
    At rommet tynntarmen kunne endres, det skjønner jeg godt. Absolutt ikke et sovested som personer med tilløp av klaustrofobi! *S*
    Soveplassen ble nydelig gjennomført, og ligger sikkert an til å bli et foretrukket sted å sove!
    En snorkende god helg til deg - Liv

    SvarSlett
  8. Oj, jeg trodde du kanskje hadde Crohns og måtte operere vekk deler av tynntarmen.
    Godt det var et soverom!
    Nydelig ble det! :) Heldige gjestene dine!
    Et sånt hode på veggen har jeg også, kjøpt på brukthandel for mange år siden. Jeg liker det så godt :)

    SvarSlett
  9. Rene gastro-avdelingen dette her
    :-D Jammen godt det handlet om rom og ikke dine indre organer!
    Og så fint det ble! Kan nok være enig i at det var litt trangt til at rommet var så praktisk, ja.
    Blir gøy å se hva mer du har på gang!
    Ha en riktig god helg :-)

    Klem Mona

    SvarSlett
  10. Vilken fantastisk sjöbod ni har, så jättefint det blev med bordet. Du bor så fint så det är inte klokt, underbart med vattnet så nära.
    Och så fint det blev när du målade vitt. Hajade till när jag läste det första, tur att det var ett tunntarms-rum.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  11. Jøje meg,nå begynte jeg å lure ;)
    Lettet over attynntarmen bare var en betegnelse,nå ser jeg frem til å se endetarmen også...dette er den fineste tarmen jeg har sett,men enda bedre ble det når den var borte!!herlig innlegg!!!God helg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  12. Oy! Det var nesten så jeg skvatt!!! ...men heldigvis så var det ikke du som hadde fått den fjernet... uffa..
    Lekkert ble det i huset i hvertfall!
    Veldig inspirerende å følge bloggen din...

    Ønsker deg og dine en flott helg!

    SvarSlett
  13. Ha ha :) stusset litt først over overskriften din :)

    Men så lekkert det ble - veldig kreativt og nydelig !

    God helg

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  14. hehe..jeg trodde først det var noe medisinsk og tenkte huff...stakkars Hjørdis..hehe

    Det ble så fint det du gjorde, gelder meg til å se resten av tarmsystemet:)

    Jøss, for et lekkert bord som bokstavlig talt kom seilende deres vei, det passet jo strålende inn på låven!!

    Ha en flott helg! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  15. Hihihi...hei Hjørdis.
    Nå ble jeg skikkelig glad for at overskriften bare var spøk. :) Kjemperomantisk og lekkert hos deg.:)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  16. Hehe, trudde du hadde hatt ein alvorleg operasjon. Heldigvis ikkje. Vart fint :-)

    SvarSlett
  17. Kjempe lekkert blei det!
    Å såååååå nydeleg fint i naustet..Ser berre heilt fantastisk ut!!! :)

    God laurdagskveld <3

    SvarSlett
  18. Hvor er det blevet smukt. Og hyggeligt. Du er meget kreativ.

    Hav en dejlig søndag

    SvarSlett
  19. Hei Hjørdis!
    Dette ser jo superkoselig ut, det var en vakker tynntarm, må jeg si! Naustet i innlegget under var også utrolig hyggelig, og jeg kan se for meg mang en sen kveld der med god mat og drikke!

    Så morsomt at du ble inspirert av retro camping-innlegget mitt! Og så pussig at sønnen din akkurat har kommet hjem med en campingvogn fra den perioden! Jo da, de kan bli sååå fine, bare man gjør en innsats både inne og ute! Leter du på nettet, finner du mye inspirasjon!

    Bygårdsmannen ble litt blank i øyene over bilen sønnen din har hatt - det var visstnok drømmebilen hans i ungdommen!

    Forresten, vår campingvogn ble i sin tid også kjøpt i Moss!

    Med ønske om en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  20. Hallo igjen :) har tenkt at det må være veldig godt med is på Pavlova- og når du skrev at du bruker det så står det på planen til neste Pavlova som ikke blir lenge til :) Tenker det blir vaniljeis og jordbær :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)