Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 16. september 2013

Så var det over

med koselige sammenkomster i naustet/sjøboden for i år.


Det er alltid like vemodig.


når gulvplankene skal tas vekk.


Alt i naustet må ut. Kopper og kar, etc. ryddet vekk for vinterlagring.
De tunge og massive gulvplanker er spikret 5 og 5 sammen.
Fy søren for en tung jobb det er å flytte på disse. Og dette gjør vi hver høst og vår - helt frivillig - bare for å skape god stemning i naustet i sommermånedene.



Onkel Kåre (snekken) skal igjen få komme inn i huset sitt.


Med hjelp av en gammel talje og en like gammel blokk (som det heter når de bare har en trinse) fikk vi dratt den 1 tonn tunge snekken inn i naustet i går.


Heldigvis fikk vi hjelp av en god venn her på øya.
For jammen var det tungt! Jeg skulle vært hos kiropraktor i dag, for det gikk jo galt med min rygg. Men sta som jeg er og en "vent og se hvordan det går"-holdning, avlyste jeg avtalen.



Ruskevær i går da snekken skulle inn.

Og for en herlig og  befriende følelse det gir når den ligger trygt inni naustet. Nå kan høststormene bare komme:)


Lune kvelder ved utepeisen har vi hatt mange av i år.

Nå kan vi glede oss til våren igjen - for da er det på an igjen - bare i omvendt rekkefølge:)

Takk for besøket og ha en fin ukestart.

Klemmer fra Hjørdis

24 kommentarer:

  1. Oi, for en jobb! Ha en fin uke, håper ryggen ordner seg!

    SvarSlett
  2. For en jobb!!! Men sååå verdt det :))
    Kjekt å se frem til neste vår ♥
    Helt herlige bilder i forrige innlegg♥♥ Drømmer meg vekk i bildene dine ♥

    Klemmer fra meg

    Bente

    SvarSlett
  3. Så inspirerende å se hvordan dere utnytter naustet. Vi har også et naust som vi håper å kunne ta i bruk på en lignende måte senere. Er kjekt å få litt inspirasjon :)
    *Hilde*

    SvarSlett
  4. Høres ut som litt av en jobb! Må jo si at det ser veldig koselig ut inni sjøboden når dere har ordnet til der, skjønner godt at dette er en yndet plass ;) Ha en flott uke! Klem Mirjam

    SvarSlett
  5. Lite vemodigt är det när båten ska upp, men samtidigt skönt att det är gjort och hösten kan komma. Det var mycket tungt jobb med och få in den.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  6. Jeg har inntrykk av at dere synes det er verdt arbeidet. For det er jo flott bruk av en nydelig bygning.

    SvarSlett
  7. Hei på deg, Hjørdis. Artig å se og lese hvordan bruken er på der nydelige naustet deres. Jeg lar meg fascinere og koste meg med innlegget. Godt når jobben er gjort, skjønner godt følelsen, og så herlig bare å sitte under takutstikket til naustet. For en stemning det ser ut til å være. Og heldige gjester hos dere som får komme til dere på sommerstid og kose seg i og ved naustet deres, veldig vakkert alt sammen. Takk for så kjempekoselig kommentar hos meg, Hjørdis. Den var til glede.
    God klem Trine

    SvarSlett
  8. God bedring med ryggen.
    Du har en veldig fin blogg som jeg liker å lese. Jeg liker også gamle ting og du har virkelig mye fint. Drømme drømme :)

    SvarSlett
  9. Dere har et herlig naust å ha
    sammenkomster i om sommeren.
    Litt av en jobb, men forstår godt
    at dere vil benytte det.
    Huff så kjedelig at du fikk
    problemer med ryggen din etterpå.
    Men er det ikke litt slik vi er,
    har lett for å ta i for mye og
    samtidig tror vi at ting helst
    vil gå over.
    Ønsker deg god bedring og ha ei
    herlig uke :)

    SvarSlett
  10. Huff, ikke noe særlig at du fikk vondt i ryggen. Håper det går over! Forstår jo godt at dere koser dere med gjester i naustet i sommersesongen! Dwt er jo så fint og koselig der. Gjestene skulle jo nesten vært på dugnad når gulvet må vekk, og snekka skal inn. Noe å tenke på til neste år? Jeg er sikker på de stiller opp med glede :)

    God bedring med ryggen! Kos deg, og nyt høsten!

    SvarSlett
  11. Oj! Så masse arbeid, men absulutt verdt det! Godt båten har fått kome i hus.

    ps: blogging og kommentering i rykk og napp her også. Er ikkje lysta det står på.

    God natt :-)

    SvarSlett
  12. For ein jobb! Ser ut til å vera ein tung jobb også, men vil tru det er verdt det. Heldige dei som kjem på besøk til dykk. Takk for ein inspirerande blogg. Elskar å sjå på alle dei gamle tinga du lagar til på ein så fantastisk flott måte.

    SvarSlett
  13. For ein jobb men skjønner jo godt at dere gjere det slik for godt å ha båten trygt lagra og godt å ha ein fin samlingsplass på den fine årstida:)
    God bedring med ryggen din!
    Klem klem

    SvarSlett
  14. Håper det går bedre med ryggen din! Litt av en jobb dere har hatt der! Tenk at sommeren er over for denne gang, det er så vemodig, selv om høsten så langt har vært fin! Ønsker deg en finfin tirsdag og tusen takk for koselig hilsen Hjørdis! :)

    SvarSlett
  15. Å kjære vene for et paradis dere har.....sååå nydeligvakkert altså!
    De koseligste bilder du viser......
    Å har tenkt på deg og savnet deg på bloggen....men sånn er det jo med alle av og til....det går litt tid med blogging og å besøke andre bloggvenninner.
    Uansett.....veldig kos å se innlegg fra deg OG ikke minst at du hadde vært innom meg...hi,hi....ble glad må vite!
    Her er det høst nå og det er litt koselig syns jeg.
    I dag har ungdomsskolegutten vår Casper ønske om å lage middag......herlig og DET skal han få lov til vettu:))))
    S gøy når gutta vil lage mat....så nå får jeg vel komme meg ut å handle det jeg har fått beskjed om.....tror jeg skal kjøpe dessert som overraskelse ......kjekt med hverdagsgleder.....
    Ha det godt skjønne venn:)
    Vi sees på bloggen:)))

    God klem

    SvarSlett
  16. Ja for en jobb men skjønner det er verd det både for at Kåre må jo få være inne om vinteren og dere kan bruke naustet som det dere gjør når han vil være ute :) det er jo helt fantastisk :)
    Både for dere og gjestene :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  17. Et fantastisk naust! Så flott at dere tar jobben både vår og høst. Og så får man jo skikkelig følelse med årstidene, og det har da absolutt sin sjarm :)
    Håper ryggen din er bedre!

    SvarSlett
  18. Det er litt vedmodig at sommeren allerede er over, men høsten og vinteren er kos også - bare på en annem måte. Dette er virkelig et nyttig hus - heldige dere som har det slik. Savner litt sjø i Valdres....

    SvarSlett
  19. Hei søteste Hjørdis.<3
    God bedring,håper du blir fort bra. :) Litt vemodig at sommeren er slutt men tiden går fort og plutselig er du der igjen. Nydelig sted er det,skjønner godt at du liker deg der. Onkel Kåre er sikkert glad for å komme i hus han også nå hihi.
    Klemmer.

    SvarSlett
  20. En drøm av et naust dere har! Synes det er fint at det også får ha sin opprinnelige funksjon selv om det er masse jobb. Så er det kanskje ekstra stas når det er rigga til og pynta også? Det er jo så koselig ute i peiskroken der!

    Gry K

    SvarSlett
  21. De tunge løftene blir fort glemt når man ser hvor mye kjekt man kan ha i sommermånedene :)
    God bedring med ryggen din!

    Klem

    SvarSlett
  22. Hei Hjørdis
    Vemodig å pakke sammen for i år...denne gode tiden som bare går altfor fort!
    Så fint at dere har hatt mange gode stunder på plassen deres i år...og snart er det vår igjen..ikke sant ??
    Nå håper jeg ryggen din kommer seg, ellers får du ta deg en tur til kiropraktor ja....uff..men det hjelper :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  23. Åååååå guri for en drøm. Tenk å eie et slikt naust. Og så fint dere har gjort det der <3 SKJØNNER godt jeg at det er trist og pakke sammen for sesongen. Tenker dere har hatt mange fine stunder der :)

    SvarSlett
  24. For et sted! Så nydelig og smart den løsningen med bruk av naustet! Koselig og et stykke lykke! Ser du har Vestabøye du også, har fått det her ved badedammen:) klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)