Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 20. juni 2012

Hengekøyene

Før låvefesten tenkte jeg at jeg måtte få opp hengekøyene. Vi har to som vi pleier å henge opp mellom de gamle frukttrærne ute på jordet.




Da jeg kom drassende med dem, kom 3 sauer daffende etter meg. De lurte visst svært på hva jeg nå skulle finne på. Så med 3 sauer som tilskuere, bakstet jeg i vei med å få dem på plass.
(Synd jeg ikke hadde kamera med akkurat da.)


Dette skjønne bildet er tatt av min datter.

Da den ene hengekøyen var vel på plass mellom trærne, tenkte jeg at det kunne være lurt å prøveligge den. For  tenk om en av gjestene ville slappe av litt og så ville den ikke holde.... Så jeg la meg oppi og BUMS der deiset jeg i bakken - og beina fór over hodet. Da jeg var kommet meg så pass til hektene, kom jeg til å tenke på om sauene fremdeles stod der.  Og det gjorde de, alle tre, på samme flekken, side om side og med et fast blikk på meg. De hadde visst helt glemt å spise. Mens jeg lå der og kavte mellom saueskitt, tenkte jeg på uttrykket "dum som en sau" og følte meg plutselig nær beslektet med dem.




Ups - det gikk ikke så mye bedre med den neste hengekøyen heller. Men da hadde jeg ingen tilskuere - håper jeg inderlig:-) I det minste ingen sauer.




Så var de trygt plassert. Håper de holder en sommer til.


I mellomtiden skal jeg ønske meg en romantisk hengekøye med blondekant som skal henge mellom frukttrærne i alléen. Det er lov å drømme.


Tusen takk til bloggen 


http://thepolkadotpetticoat.blogspot.no/2012/06/my-dream-home.html 


som skrev så flott innlegg om plassen vår. Det førte til at jeg fikk en rekke utenlandske følgere. Velkommen til samtlige av dere som har lagt seg til som følger av bloggen min den siste uken!


Veldig inspirerende å blogge når jeg får så mange koselige kommentarer!! Tusen, tusen takk!!


Ha en flott uke og nyt (sommer)været.



25 kommentarer:

  1. Festlig! Håper det gikk bra med ryggen din. Har en venninne som, etter å ha ligget i en hengekøye som smalt i bakken, aldri legger seg i én som henger over en stein ....
    Herlige bilder - av sol!! - frodig grønt og mistroiske sauer *S*
    Kos deg videre - Liv

    SvarSlett
  2. Så kosleig med utenlandsk blogg-oppmerksomhet. Ett flott innlegg hun har laget - men så er det masse flott inspirasjon å hente hos deg også da!
    Ønsker deg en fin fin onsdag, håper det er hengekøye-vær hos deg!

    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Håper ikke du slo deg!
    Er så idyllisk med hengekøyer;)
    Klemmer!

    SvarSlett
  4. Huff da, det var jo litt komisk med de tre sauene,ser det for meg,håpe det gjekk bra med deg:)
    Så koselig med hengekøyer,så deiligt å ligge oppi å kose seg:)
    Ønske deg ein flott dag!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  5. Så nydelig og avslappende! :)

    Jeg kunne også tenkt meg en hengekøye i frukthagen, men det får holde med den på terrassen :) Sliter nok med å få til til å slappe av der.. :)
    Men i går fikk jeg heldigvis noen minutter på baken! ;)

    Tenker du var ett syn der du lå og kava :)

    SvarSlett
  6. Hihi, nå ler jeg her :)
    Tror nok det var litt av et morsomt syn!
    Kos deg videre :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Tjihi, skummelt med hengekøyer etter noen år i vær og vind:))
    Skjønner godt du har fått mediaoppmerksomhet, artig!!
    Nyt dagen videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Heisann
    Ja synest jeg ser deg for meg...hihi.....
    Håper det står bra til uten for mange blåmerker :)
    Koselig innlegg fra låven din også her Hjørdis...jammen har du det fint med så god plass rundt deg !!
    Ønsker deg en fin og avslappende ettermiddag :)
    klem!!

    SvarSlett
  9. I den hengekøya kunne eg ha tenkt meg å ligga ....leeenge !!
    Syns eg ser deg (og sauene)da du skulle henge de opp. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  10. Så utrolig koselig!!
    Veldig fint sted du har...
    Takk for koselig kommentar hos meg for en stund siden.
    Jeg er litt i tenkeboksen ang. blogging...det blir en litt ny vri tror jeg ;)) Se gjerne innom meg så kan du lese.
    Ha en superfin midtsommer kjære bloggevenn.
    Anita

    SvarSlett
  11. Så herlig med hengekøyer i slike fine omgivelser. Her går det nok an å drømme seg bort en sommerdag ja:))

    Håper du har fine sommerdager :))

    SvarSlett
  12. what a view....and a great way to spend a sunny day...I loved your previous post also!

    SvarSlett
  13. Hihi synes jeg ser deg ligger på bakken og kaver med noen nysjerrige sauer like ved ;o)

    SvarSlett
  14. Måtte trekke på smilebåndet :)
    Herlig historie!
    Det er så vakkert der du bor, og jammen var det flott utsikt fra hengekøyene!
    Skjønne bilder!
    Fin uke videre til deg ;)
    Klem

    SvarSlett
  15. Hei på deg!
    Godt det gikk bra med deg og underlaget var heldigvis mykt.
    Vi har en hengekøyer i båten men den har jeg ikke turd å bruke med tanke på hva som skjedde med deg.
    Godt det ikke var andre tilskuere enn sauene da.
    Flotte er de iallefall der de henger.

    Ønsker deg en fin kveld min venn
    Klem til deg

    SvarSlett
  16. Hei på deg!
    Godt det gikk bra med deg og underlaget var heldigvis mykt.
    Vi har en hengekøyer i båten men den har jeg ikke turd å bruke med tanke på hva som skjedde med deg.
    Godt det ikke var andre tilskuere enn sauene da.
    Flotte er de iallefall der de henger.

    Ønsker deg en fin kveld min venn
    Klem til deg

    SvarSlett
  17. Den som hadde hatt ei hengekøye i hagen....so fine dei var der mellom trea:)
    Jammen bra at du prøvde dei;)Håper du ikkje skada deg Hjørdis!Visst ikkje,må eg nesten flire litt:)For det var no ei artig historie da:)

    Herleg bilde av sauen♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  18. Hengekøye er vel det ultimate slaraffenliv! Herlig å ha slik en flott plass til dem selv med skuelystne sauer og bakkekontakt. Håper ryggen ikke fikk en smell
    Nyt dagene! Her har det vært solskinn i hele dag også!

    Klem Tone

    SvarSlett
  19. Hengekøye hørtes deilig ut ;-) Håper du ikke slo deg i fallet da.

    Må le litt av at sauene fikk litt underholdning ;-D

    Takk for hyggelig kommentar på siden min ;-)

    Klem Hilde

    SvarSlett
  20. Du Hjørdis.....jeg må smile....dette var så koselig innlegg og det bildet av sauen bak treet var så herlig!
    Så nydelig natur rundt huset...sukk.

    Tusen takk for koselig hilsen hos meg,og du får lett til å pusle bilder sammen,bare hør her:
    Du laster ned et program som heter
    photoscape(gratis).
    Når du har gjort det ,ser du en ring med ikoner,du trykker da på montasje.
    Så kan du velge mellom mange forskjellige "puslespill"
    Så bare finner du bildene dine og drar de bort der du vil ha de og lagrer etterpå.....
    Veldig enkelt og super gøy!
    Når JEG klarer det.....klarer du det! *smil*

    Håper du forstod sånn litt hva jeg mente....
    Lykke til skjønne du!
    God st.Hans.

    Smil og klem
    Camilla

    SvarSlett
  21. Haha, herleg innlegg !
    Skal tru kva tankar sauene hadde i haudet ? (viss dei tenkjer då... ;)
    I allefall ser hengekøyene avslappande ut.
    Sommarklem

    SvarSlett
  22. Så herlig innlegg !
    Håpa det gjekk bra med deg i fallet :)
    Nydelege bilder av hengekøyene, og ikkje minst av sauen - søt !

    Kjekt at du ville være med på utfordringa mi !

    Ang. "add you`r link"-knappen så måtte eg spør på ein anna blog korleis det blei gjort,..
    Du finn den på inlinkz.com :)

    Fin fredag !
    Klem Birgit

    SvarSlett
  23. He...he... For et herlig innlegg!
    Veldig morsomt skrevet - og håper det er greit at man drar litt på smilebåndet - nå etterpå - når man vet at alt gikk bra med deg etter "fallene".

    Flotte bilder av hengekøyene dine. Jeg har også en hengekøye på verandaen (i stativ ;-) - og det er en av mine beste sommerinvesteringer. Jeg bare nyyyter å late meg i den ;-)

    Ha en super helg!

    SvarSlett
  24. Hi! So glad to have foud your lovely blog via Heidi at the polka dot petticoat. Glad you finally got your hammocks safely in place - I hope you didnt hurt yourself!

    SvarSlett
  25. Ønsker deg en god sommer Hjørdis, tenker du skal kose deg på hytta, en del av sommeren iallefall. Her reiser vi avgårde i dag, skal blir avslappende godt med 4 uker på hytten. God sommerklem fra Mona.

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)