Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 18. juni 2012

Låvefest

Da var sommerens første låvefest over. Det blir alltid god stemning med skalldyr, allsang og melkespannkasting på programmet. 




Sleden fylles med reker og krabbe.




Bordene står ferdig dekket.




Litt over 30 mann benket seg rundt bordene.



Blomsterbuketter fra hagen. Gamle melsekker er gjort om til lange bordløpere.




Den gamle høvelbenken gjør nytte for seg som avlastningsbord.




Melkespannene står klar i den gamle kjerren. Et større for herrene og et mindre for dameklassen, må vite.




Premien er en pokal i form av et lite melkespann.


Og gjett hvem som stakk av med seieren i melkespannkasting - dameklassen?? For første gang i verdenshistorien?


Tusen takk til alle dere som finner veien inn hit og ekstra takk til dere som legger igjen så koselige kommentarer! Og sist, men ikke minst, velkommen til nye følgere!


Ha en riktig god uke!



29 kommentarer:

  1. For en herlig låve! Moro å ha sånn stor fest! Vi driver og planlegger en storfest i slutten av juni, tror det blir kjempemoro :)

    Er det "arv" serviset fra IKEA du har? :) Jeg har akkurat kjøpt det, men det var alt for stort for både oppvaskmaskina og hyllene på kjøkkenet.. :)

    Nydelig rosehekk under her :)

    SvarSlett
  2. Så fin plass å samle mange mennesker!! :-) Nydelig alt sammen! :-) seieren gikk vel til deg den, Gratulerer!! :-) Klem

    SvarSlett
  3. Ååå så underbart, lantligt och somrigt det är dukat i ladan. Vilken omgivning att fira och äta gott med goda vänner!!

    Ha en fin sommar!! Kram Sanne

    SvarSlett
  4. Så fantastisk tradisjon dere har!
    Ser jo bare helt fantastisk ut :-))
    Hihi , tror det er ei vakker dame med navnet Hjørdis jeg, som gikk av med seieren i melkespannkasting ;-)

    Ha en fin tirsdag!

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Kjempe koselig på låven hos deg.....og tenker gjestene likte seg......jeg tror jeg vet hvem damen er ti hi grattis.

    Og du maskinen er nok ikke med i båten men håndsøm og hekling blir det nok

    Ha en fin mandag min venn

    Klem til deg

    SvarSlett
  6. Hei igjen Hjørdis!
    Nok et herlig innlegg som får meg til å smile....
    Nydelig alt sammen,og det lille melkespannet i premie var jo bare sååååå søtt....
    Tipper det står på ditt kjøkken,hi,hi.
    Gratulerer.

    Smil og god klem
    Camilla

    SvarSlett
  7. Eia var jeg der. :) For en herlig stemning i låven, er sikker på folk koste seg glugg ihjel. Og ikke visste jeg du var en mester i melkespannkasting.

    Mandagsklem fra Kari

    SvarSlett
  8. fantastisk! Så "enkelt" og så nydelig! Heldige er gjestene som får komme på sånne fester:)
    Jeg blir såå innspirert! Jeg har en låve, og der står en sånn høvvelbenk.. En vakker dag skal jeg ha en sånn fest.. Må bare få litt skikk på omgivelsene først;)
    Ha en fin ny uke!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  9. Å komme på fest i et slikt lokale må være toppen! Nydelig røft dekket og pyntet!
    Gratulerer med seier i spannkasting:))
    Nyt uka, klem fra meg;)

    SvarSlett
  10. Åhh så koselig dere har laget det til, kan tenke gjestene koste seg!
    Fin uke til deg!
    Sommerklem
    Tone

    SvarSlett
  11. Så herlig låve og så fint dekka,dere har ein flott plass og så gøy med melkespannkasting,festlig:)
    Kan tenke meg at alle koste seg der,knallkjekkt å kose seg ilag slik:)

    Fine ny veke til deg!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  12. For en flott låve :))
    Det høres ut som en kjempefest dere hadde og gratulerer som vinneren av kvinneklassen ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  13. Å så flott!
    Forstår at gjestene koser seg på låven hos deg :)
    Det var vel du som vant tenker jeg ;)
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  14. Så kjekt da;)
    Grattis med seieren;)
    God mandag ønskes deg!
    Klemmer;)

    SvarSlett
  15. Så nydelig dekket til låvefest, jeg tenker meg at dere hadde det kjempekjekt. Så mange fine gamle saker du har inni låven også.

    Flott det hele.

    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  16. herlig!! tenker det ble evellykket! kjempeflote bilder1 vi hadde forresten låvebryllup for ett år siden, da ene datteren giftet seg.
    klem og fin juni videre...
    magny :)

    SvarSlett
  17. Fantastisk flott med låvefest, for en atmosfære :) Woooow.. så herlig!!! Herlig plass for gjestene å være :)

    Ha en nydelig kveld!
    Klemmer til deg!

    SvarSlett
  18. Ditta må vere årets høgdepunkt.
    Kjekt å kunne bruke låven til slike gode stunder.
    Gratulere med seier i mjøkespannkasting !

    God måndagskveld !

    SvarSlett
  19. Ikke rart dere koser dere med låvefester her :)
    Herlig med tradisjoner!
    Regner med at du gikk seirende ut av melkespann kastingen ja ;)

    Klem

    SvarSlett
  20. Så artig ! Veldig koselig og sommerlig :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  21. Hi, I found your blog through Heidi. The barn is wonderful! and i love the simple garden flower arrangements.

    SvarSlett
  22. Everything looks so pretty! Very inviting and stylish.
    Have a lovely day
    Saskia x

    SvarSlett
  23. Åh så underbart och så vackert dukat!
    Kram!

    SvarSlett
  24. Så herlig med en slik plass da! Du har pyntet kjempekoselig, elsker dukene dine!

    Og takk for så gode kommentarer inne hos meg, de varmer ;)

    Klemklemklem

    SvarSlett
  25. Å Hjørdis, den aller beste! Aller først, takk for støttende og varme ord og stemmen din, det betyr så mye for emg! JEg ble så nygjerrig på det du ahr opplevd med konkurransen...Nå orket jeg ikke inn å se på finalistene engang, får ta det i morgen, ikke moro når man var så begeistret og fikk vite man var med...Litt uproft å ikke sjekke ut før etter å ha gratulert meg?.... Men du verden, så fin en plass dere har! Nydelige bilder av rosehekk og hus og uteplass, blir så varm i hjertet mitt! OG så tenker jeg masse på den inspirasjon du har gitt meg mht låvefesten, nå er det kun 5 dager igjen, duk på bordet og markblomster skal bli:) Skjønner dere har kost dere i disse vakre omgivelsene! Stor klem, og igjen, takk!

    SvarSlett
  26. Å,dette høyrest jammen kjekt ut!!!So fint pynta.Herleg gjennomført:)
    Trur nok det var ho Hjørdis som stakk av med seieren;)

    Kjempefine bilder♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  27. For en fantastisk plass dere har :)
    Nydelig alt sammen.
    Klem fra Tine

    SvarSlett
  28. Utrolig flott lokale og pynting.

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)