Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




mandag 13. juni 2011

Tevarmeren

Te under epletreet


Jeg lovet at jeg skulle vise tevarmeren når jeg ble ferdig. Det gikk litt i glemmeboken. Men her er den.



Hvis dere vil kan dere trykke på HER for å se de gamle tekstilene som jeg laget tevarmeren av. Den gang fikk jeg en hilsen fra Brudeblogg med bloggen Bruder i 100 år, som mente at det nok ikke var en halv tevarmer men noe som man hang over stolryggen til pynt og beskyttelse. Så da har man forklaringen på hvorfor det fra tid til annen dukker opp slike hos antikkhandleren.


Her er andre halvparten som jeg laget av et gammelt putetrekk. Tungekanten rundt har jeg brodert selv. 




Jeg har sydd en tevarmer av et fint hvitt stoff. De to stykkene har jeg festet utenpå.





Vi har hatt en deilig pinsehelg. Håper dere har hatt det samme! Jeg har ikke hatt anledning å besøke bloggene deres. Men det skal jeg ta igjen senere. Tusen takk for koselige hilsener! De herlige kommentarene deres inspirerer meg til å fortsette med bloggingen! 

Nå må jeg brette opp armene for å fortsette arbeidet med å luke videre i mine altfor mange blomsterbed. Ugresset har tatt helt over. Gleder meg til igjen å kunne nyte dem når jobben er gjort:-)!

28 kommentarer:

  1. Nydelig fin ble den....vakker og flink er du....
    Ha en fin dag og nyt den

    God klem fra Lappeline

    SvarSlett
  2. Du er helt rå og for noen stemningsfulle bilder!!!
    Håper du har hatt en deilig pinse...det ser sånn ut;)

    Stooor klem!

    SvarSlett
  3. Sååå nydelige bilder! Det første er jo som tatt rett ut av et maleri. Vakkert og stemningsfullt! Søt og flott tevarmer ;-)Så flink du er!

    Kos deg ute i det fine været, og ha en fortsatt flott dag!

    SvarSlett
  4. Hei Hjørdis :)
    Så KOSELIGE bilder du viser, såååå
    sommerlig og vakkert ღ og supersøt
    tekannevarmer... Ønsker deg en
    fortsatt kjempeflott dag, kos deg
    masse ღ stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Ååå så fin den varog pizzaen under her så helt fantastsik god ut, mmmmm ønsker deg en videre fin pinsedag. Klem monica

    SvarSlett
  6. Så nydelige og romantiske bilder!..det oser av sommer, og jeg blir litt misunnelig:) Nydelig tevarmer!
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Fantastisk stemning i bildene dine. Så herlig med denne sittegruppen. Romantisk. Falt for de fine tekstilene og tehetten du har sydd. Inspirerende! Deilig vær også her nord.

    SvarSlett
  8. Kjempe fin tevarmer og nydelige bilder!!! Herlig sommerstemning! :)

    Ha en strålende dag!
    -Mari

    SvarSlett
  9. Så søt tevarmer! Likte plassen under epletreet ditt veldig godt! Du er så flink til å få det fint! Klem Sara

    SvarSlett
  10. Nyydelig uterom du har!! :-)Og tevarmeren var superfin!! :-) Ha en god kveld! KLEM

    SvarSlett
  11. Så nydelig te varmer, kreativt og vakkert. Flott pinsehelg her og...sjølv om eg venter på varmegradene,kanskje det har vore varmere i Ryfylke?
    Ja det må litt arbeid til for å kunne nyte etterpå....men så har du iallefall ut fra bildene virkelig et sted å nyte. Sa akkuratt til mannen min, er alt jobbestrevet/innsats med hus, hage og gård verd det...kanskje me berre sko hatt en leilighet....men det er jo denne livstilen me liker...håper du har fått tatt ei god hageøkt.

    Utolig koselig bilde...følte et øyeblikk jeg var på te-besøk.

    Klem fra Lindis

    SvarSlett
  12. shabby chic og lavendelmandag, 13 juni, 2011

    Å så koselig du har gjort det. Eg og synes tevarmeren din var kjempefin. Og så likte eg så godt den kurvstolen din. Kjemperomantisk alt!!ღ
    Klem fra Catharina

    SvarSlett
  13. Så koselig det ser ut i hagen din!!!!! Jaha, jeg løp å kjøpte en sånn pizzasteker på fredag jeg, da vi skulle på campen!!!!! Og kjøpte med meg pizzasauser, oster og ferdige pizzadeiger. Så nå har vi levd på pizza i hele helga!!!!!! NAM_NAM. skal notere ned oppskriften på pizzadeigen din, da jeg blnat mye annet er allergisk mot hvetemel!!!! Klemz grethe

    SvarSlett
  14. ÅÅÅ så nydelige stemningsbilder..og for en utrolig vakker te varmer...

    ja disse bildene gikk rett i hjertet mitt...

    Klem O=)

    SvarSlett
  15. Ja takk, her fikk jeg lyst til sitte ned å nyte en kopp te:) Så flott en tevarmer du har laget, der gav du meg en idè ;) Takk skal du ha, klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  16. Så flott tevarmer!
    Og nydelig uteplass :-)
    Ja, her hadde hvertfall jeg kost meg masse!!
    Klem

    SvarSlett
  17. Å, så fin tevarmer!!!
    Kankje jeg også hadde blitt flinkere til å drikke te, om jeg hadde en blondevarmer...???
    Her er det kaffien som råder. Selv om jeg vet at jeg heller bør velge te.

    Kos deg i hagen. Nå må jeg igang med middag. Skal lage vårruller, og det er en tidkrevende prosess. Men det blir mange porsjoner og så godt som det er! Mmmm.
    Sommerhilsen Marit

    SvarSlett
  18. DER, kom jeg inn..Vet ikke hva som skjer ,men noen ganger jeg ønsker å kommentere hos deg, står det bare å "blinker" - vil ikke inn:o(
    har prøved MANGE ganger!

    SÅ nydelige stemningsbilder hos deg!
    Får lysst å ta på en sommerkjole og danse inn i hagen din:o)
    Så herlig å høre at du er lillesøster du også!
    Og at du har både mor og far som er 90år og spreke ennå.
    Fortalte det til søstrene mine som gispet av beundring.
    Mammaen vår hadde vært 90 i går.
    Mistet henne i fjor og sitter igjen med MASSE takknemlighet:o)

    God regntung klem ifra Os!

    SvarSlett
  19. Ups, glemte å skryte av tevarmeren som var nyyydelig:o)

    SvarSlett
  20. Herlighet:) Sååå flott, skal si du er flink!! At ikke du vant prisen, de andre skulle gjort som meg, da hadde du vunnet;)
    Skulle gjerne kommet en tur og sittet i hagen hos deg og nytt både utsikten og den fine hagen...;)
    Ha en fin fin kveld!
    Tone-C

    SvarSlett
  21. Så fin tevarmeren din ble og bildene dine er helt nydelige, herlig sommerfølelse i dem.
    Skal prøve pizzaoppskriften din, har to med cøliaki her i huset også.

    Ha en fortsatt fin uke :))

    SvarSlett
  22. Så idyllisk det var under treet der.Nydelige tekstiler,tevarmeren heltnydelig den også:-)Du er sååå flink!:-)
    Klem

    SvarSlett
  23. Så fin den ble....og for noen nydelige stemningsfulle bilder! Dette er sommersjarm :o)

    SvarSlett
  24. Så nydelig te varmer! :) :)
    Nydelige bilder.
    Helt enig med deg, hvorfor må vi kalle det noe?..
    Jeg har aldri tenkt på vårt hjem på den måten, derfor er det artig å høre om det er bare meg som ikke har satt hjemmet sitt i bås, eller om det er fler som meg. ;)
    Ønsker deg en flott kveld videre. :)
    Klem

    SvarSlett
  25. Gjorde du?!
    Tusen takk!!
    Lyst til å by på den på lørdag kanskje? ;-)
    Klem, klem

    SvarSlett
  26. Hei du skjønne.
    Som den romantikeren jeg er så bare elsker jeg disse bildene,helskjønt. :))
    Diger klem.
    Tusen takk for kos kommentar.

    SvarSlett
  27. Så nydelig tevarmeren er, og stemningsfull hage. Kan tenke meg disse blondestykkene er fine på stolryggen også ja.

    SvarSlett
  28. Hei :-))

    så fin den ble.:-) og så vakre og romantiske bilder.:-))

    kos deg med utelivet.:-)

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)