Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 18. august 2010

Badekaret




En av mine turer til brukthandleren, førte til forelskelse - ja, jeg forelsket meg i et badekar - et skikkelig gammelt badekar i sink! Akkurat et slikt jeg alltid hadde ønsket meg - jaja - veldig lenge i alle fall.

Jeg så for meg badekaret i hagen, omkranset av alt som er koselig, så som lys, seper, blomster, etc - og gledet meg til et avslappende bad en fin sommerdag. Eller så kunne jeg fylle det med puter og ligge der med en god bok.

Venninnen min som var med på handleturen, nærmest tryglet meg å om å kjøpe det. Da ville hun få nok en god historie om Hjørdis' mange påfunn.

Badekaret ble med hjem, det. Men så er det nå slik at det er ikke alle anskaffelser husbonden trenger vite om - i alle fall ikke med en gang. Hadde nok en følelse av at han neppe ville synes noe om dette kjøpet.

Jeg allierte meg med en av sønnene til å bære det uhamslige og lange badekaret ned i verktøykjelleren og plassere det høyt under taket og så langt inn mot betongveggen som overhodet mulig. Godt kamuflert, tenkte jeg. Og sønnen fikk beskjed om å tie stille.

Det gikk noen måneder, høst ble til vinter - karet svevde fremdeles der under taket. Selvfølgelig ble det oppdaget. Og like selvfølgelig var mine antakelser om dumt kjøp, riktige. "Det skrabet har du betalt for?" var det første av en lang rekke spørsmål.


Da han hørte om mine planer, akket han seg enda mer, og mente bestemt at bonden, som har sauene på beite hos oss, ville bli overlykkelig over å finne et så passende drikkekar for dyrene.

Men karet har fått sin plass i hagen. Jeg kunne tross alt hatt en vanskelig mann som ville nektet å ha det "skrabet" der. Heldigvis er han ikke slik. Kanskje han inderst inne også synes at det skaper miljø i bondehagen. Det får jeg nok ikke vite.

Til slutt må jeg beklagelig nok si at det ikke har blitt noe avslappende bad for mitt vedkommende. Men bare vent, kjære husbond, en dag tar jeg premierebadet, så skal du få se at det ikke var noe dumt kjøp:-)

6 kommentarer:

  1. Hei! For eit NYDELEG badekar!!! :) Du kan seie til mannen din, at Elin på Sunnmøre GJERNE vil ha eit slikt! :) Fann deg via Kerstin, og eg vil gjerne følgje deg :) Eg har vore i hagen i dag og tatt fotbad i min gamle zinkbalje, med roser og rosa såpe ;)

    Ha ein flott torsdag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  2. Herlighet for et funn ... dette er nok min drøm å komme over også..

    måtte le av mannen din..de er nå skjønne disse mennene...

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  3. Så nydelig! Et slikt badekar skulle jeg mer enn gjerne hatt i hagen. Så deilig! Lekkert hos deg! :) -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  4. Hva blir det neste vi får? En dusj i hagen.. Nei vent. Vi har jo en dusj, i aleen!

    -Vilde

    SvarSlett
  5. Skjønner godt at du falt for det badekaret der. Det er jo helt fantastisk! Litt av et funn! Synes tingene du har rundt badekaret var veldig fine også. En idyllisk plass dere har. Veldig vakkert!

    Hilsen fra
    HG

    SvarSlett
  6. Hei søte...og takk for omtanken!

    Himmel så vakkert du har det i hagen din...badekaret er NYYYYYYDELIG!!

    Ellers er det kjekt å se at følgertallet ditt stadig øker...og med en så vakker blogg skulle det bare mangle. Vi gleder oss til mere bilder fra det nydelge hjemmet ditt:=)

    God helg, Hjørdis!

    Hanne

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)