Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 9. mai 2014

Ren nostalgi på klessnoren

I fjor da jeg ventet storfint besøk av Liv fra fra bloggen Livs Lyst/ journalist for LevLandlig måtte det vaskes og skures:-)
De gamle tekstilene som jeg har til pynt eller er i bruk, blir fort gule. De bør vaskes forsiktig og for hånd.



Disse gamle tekstilene ble vasket i Biotex White, samt Vanish White. De fikk ligge i karet natten over,


og ble hengt dryppende våte på snoren.


Skulle gjerne hatt et slikt nostalgisk tørkestativ som man får fremgangmåten på i siste Lev Landlig. HER er forøvrig en link til dette. 




Men klessnoren mellom hus og låve fungerer fint.
Lett å hekte av når den ikke er i bruk.

Det finnes ikke noe som dufter så  rent og godt som klesvasken som har hengt ute i sol og vind til tørk. Dessuten er det koselig også, synes jeg.

Ha en fin helg alle som titter innom her:-)

Klem fra Hjørdis



16 kommentarer:

  1. Det var jo skikkelig nostalgisk :):)
    Så nydelige tekstiler og koselig med snoren som henger imellom bygningene :)

    Flotte bilder Hjørdis ♥♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Å hei skjønne!
    Måtte bare innom før jeg bysse laller;))
    Blir alltid glad når du har vært innom meg❤
    Å for noen skjønne SKJØNNE bilder!
    At en klesvask kan bli så fin og romantisk å se på er jo bare lovely❤❤❤
    Jammen er Hidlesundet heldige som har dere som eiere;)))
    Lett å se at stedet blir elsket og med god grunn.... Som et paradis på jord.

    Riktig god helg Hjørdis den gode❤

    Bamseklem;)))

    SvarSlett
  3. En hvitvask til tørk i sola er egentlig vakkert synes jeg.
    Og som du sier det lukter jo himmelsk når man tar det inn.
    Får nesten lyst til å stå med nesa i klesbunken!
    Kjenner at jeg virkelig gleder meg til sol og varme dager når
    jeg ser på de fine bildene fra deg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Å så fint!
    Trur eg må ha ei slik snor ute eg også.

    Ha vakker helg @-}--

    SvarSlett
  5. So wonderful images of your clothesline drying in the fresh air! Thanks for the link,this construction is so pretty!

    SvarSlett
  6. Så nydelig :-) Enn at klesvask kan være vakkert å se på da? :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  7. Når været er flott så er det helt herlig å henge ut klesvasken- den blir spesielt god og fin da :) Har et slikt tørkestativ og elsker det :)

    God helg- kos deg

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  8. Så nydelig blogg du har! La merke til den i dag, og måtte le da jeg leste om sengegavlen din! Vi har dør til sengegavl på hytten. Ha en flott dag! :-)

    SvarSlett
  9. Hei igjen, Hjørdis :-)
    UFO = uferdige objekter....og det er veldig vanlig å ha opptil flere hånarbeidsufo'er ;-)

    God lørdag - klem Siv

    SvarSlett
  10. For en nydelig plass dere har, kan tenke meg at det ligger mye arbeid bak. Jeg hadde klessnor mellom husveggene men etter at mannen gikk rett på den midt i en telefonsamtale (den var tom), har jeg måttet finne en annen løsning :-). Nydelige gamle tekstiler, vakkert og nostalgisk. Pam

    SvarSlett
  11. Ja nå minte du meg ihvertfall på at jeg må komme meg ut på snoren og ta inn et par bukser som har hengt til tørk…fint ute enda men det snur fort i løpet av en natt for eksempel så best å ta de inn.Deilig med naturlig tørk - for mange høres det sikkert helt koko ut men for meg er det rett og slett hverdagslykke eller øyeblikkslykke,kall det hva du vil - jeg tror du skjønner hva jeg mener!:)
    nydelige Bilder fra plassen,og snoren din er jo helt perfekt den spør du meg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  12. Så herlig, Hjørdis! Ha en fin uke hos deg!

    SvarSlett
  13. Bildene er så lekre at jeg kjenner det lukter nyvasket tøy :-)
    En helt enkel tørkesnor er utrolig dekorativt.
    Jeg hadde en der jeg bodde før.
    Det tok litt tid å henge opp på snora, for komposisjonen av fargene var veldig viktige for meg!
    Skjønnhet finner en i så mangt. :-)

    SvarSlett
  14. Å, ja, å tørke tøyet ute er det beste. Og den duften, ja :) Noe annet enn tørketrommel, det. Nydelige tekstiler du har!

    SvarSlett
  15. Hei Hjørdis!
    Det ser veldig hyggelig ut med klesvasken på tørkesnoren, og, som du sier, er det jo så greit å hekte den av etter! Ja, det dufter så herlig av utetørket klesvask! Det fikk meg til å tenke på mine besteforeldre, som bodde i en bygård rett ved Freias sjokoladefabrikk, i et arbeiderstrøk der, hvor klesvasken han på kryss og tvers i bakgården! Jeg tipper at det ikke luktet like friskt av det etter tørk!

    Det var bare hyggelig å kunne nevne deg på bloggen min - det var så koselig å lese om Hidlesund i Lev Landlig!

    Ønsker deg en flott dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  16. Er koselig med klesvask ute, har bare en sånn helt enkel rund tørkesnorstativ ute her. Men koslig det og. Nå er desverre gresspollenet kommet så nå er det slutt på å henge klesvask ute for min del. Frem til pollensesongen er over i august/september iallefall. Bikkja er og allergisk så hundeteppene kan heller ikek tørkes ute :P Men har fått kjøpt meg kliper i tre nå så blir koselig til høsten.
    Helt tilfeldigvis kjøpte jeg akkurat den utgaven av Lev landlig. Så koselig det var der tenkte jeg bare, da det plutselig slo meg at dette så kjent ut. Det som gjorde at jeg måtte sjekke teksten litt nøyere var faktisk de røde og hvite dukene. Det var bare så typisk deg, så kikket litt nærmere på bildene fra bordet i låven og nevnte til mamma at de bordene måtte være fra deg. Morsomt :) Og gratulerer med plass i Lev landlig.

    Håper du har en fin uke, er så nydelig hos deg :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)