Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




fredag 28. august 2015

Sitteplasser i hagen




Jeg tenkte jeg skulle vise bilder fra en av sommerens borddekninger utenfor låven.  Noen av disse har jeg lagt ut på min Instagram konto. Det er langt fra alle som bruker det sosiale nettverket Instagram. Og noen har sagt at de kunne tenke seg å se bildene i større format også.

Norgesglassene mine er jeg veldig glade i. De anvendes til så mangt. Her som vase til rosen fra hagen.


Servisene brukes både ute og inne.


To duker? Huff, enda mer å vaske og stryke, tenker nok mange. Jaja, så får det heller bli sånn :-)


Jeg elsker sitteplasser:-) Jeg vil ha riktig mange. Rundt omkring og overalt. På solrike dager har jeg det virkelig travelt med å legge ut puter rundt på de utallige benker og stoler.

"Hva skal du med alle de sitteplassene" ? får jeg ofte høre, "du som aldri sitter ned"!


Nå ønsker jeg meg en stor disse/huske mellom trærne. Da kan jeg jo saktens sitte ned, men ikke helt i ro:-)

Med mange jern i ilden, og alltid et prosjekt på gang, blir det lite tid til å sette seg ned. 
Hagen er utvidet og nå planlegges det å plante mange flere roser. Mange hagesenter gir nå 50% avslag. Det hjelper jo godt.

Ønsker deg som tittet innom en riktig god helg!
Takk for besøket og velkommen igjen.

Hjørdis


11 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, som alltid.

    Det er noen sitteplasser allerede i hagen vår, men jeg ønsker meg flere. Jeg er nok litt mer pragmatisk enn deg for jeg tar ut putene kun når det kommer gjester.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg har visst noe å lære av deg, tenker jeg:-)

      Slett
  2. Hihi...kjenner meg litt igjen Hjørdis - alltid på farten her også men sitteplasser og grupperinger hagen vil jeg ha mange av.Om ikke akkurat for at jeg skal sitte der og gape!Sitteplassene skal skape miljø i hagen og være en fryd for øyet mitt og da gjør jo de nytte for seg lell :))))
    Og så kan jo andre sitte om de vil da!
    Den utsikten din altså - miste-pusten-vakkert rett og slett.Av den grunn burde jo du sette deg ned og nyte,men du nyter nok på din måte likevel :)
    Ja nå er det smart å handle på hage-sentrene.Jeg prøver å gjøre noen kupp selv,sånn er det når mye hage skal beplantes :)
    Og i desse dager sankes det frø for harde livet.Kjekt å følge utviklingen i hagen,det blir bedre og bedre :)
    Vi får håpe vi kan få noen fine hagedager enda,men akkurat i dag er det fint lite fristende å gå ut i øspøsregnet!!! Det blir en innekose dag og det er jo ikke så verst det heller!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Utrolig nydelig. Mye arbeid som ligger bak det der. Vakre detaljer, frodig og grønt. Nyt! :)

    SvarSlett
  4. Hagen din er utrolig nydelig. Håper på flere sitteplasser og mer opparbeidet her også, men det tar nok noen år. Her finnes det ikke mye til utgangspunkt og alt må læres underveis. Men det blir spennende tenker jeg, storfornøyd med at mine avleggere har overlevd. Spesielt den som ble til fra en kvist fra den gamle rosebusken der jeg leide sist :)

    Håper du hadde en fin helg :)

    SvarSlett
  5. Utrolig flott, rett og slett😀

    SvarSlett
  6. Åh dåååån......har problem med å sitte i ro jeg også :)
    Men med så mange flotte uteplasser kan man bevege seg rundt :)
    Bare så koselig Hjørdis <3
    klem klem

    SvarSlett
  7. Ah, så nydelig! Som alltid :) FOR en plass du bor på altså.


    Fortsatt fin kveld.
    KLEM
    ANETTE

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)