Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




tirsdag 5. februar 2013

Mitt kjøkken på landet

Hei:-)

Kjøkkenet mitt har blitt vist flere ganger før på bloggen. Men i ettertid har jeg fått flere nye følgere. Så da er det kanskje ikke så dumt med en liten reprise:-)


Her på benken bakes det ofte. Brøddeig står til heving i en gammel arvet leirskål. Den gamle brødskjæreren som fulgte med gården, fungerer godt som oppskriftholder. Jeg synes det gir så ryddig uttrykk å legge på den gamle benkeduken når benken ikke er i bruk.


I sommer malte jeg alle gulvene. Til venstre står den gamle svartovnen som jeg drømmer å bygge en grue rundt.







Jeg er en uhelbredelig samler av bl.a. krukker og porselensfjøler.


Arvete puter pynter opp i slagbenken.


Gammel dansk kjøpmannsdisk huser mye av serviset.
Det broderte hyllebåndet skjuler hva som gjemmer seg i kurvene under.

Gamle kjøkkenredskaper skaper harmoni og glede. For mange av dem er fullt brukenes.




Den gamle vedkomfyren


Et bilde fra spiskammeret hører med når vi først viser frem kjøkkenet.  Dersom du ønsker kan du se flere bilder av spiskammeret  HER.

Tusen takk for så mange koselige kommentarer i mitt forrige innlegg. Jeg setter stor pris på dem!!!


Ønsker dere alle som finner veien inn hit, en fortsatt fin, fin uke! 


Klem fra Hjørdis


33 kommentarer:

  1. Så utrolig fint og delikat kjøkken! For ikke å nevne spiskammerset!

    Veldig fin farge på kjøkkeninnredningen også!

    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  2. Så kjempekoselig kjøkken du har, Hjørdis! Alle de fine gamle detaljene du har pyntet med og for ikke å snakke om spiskammerset som er det søteste jeg har sett hittil...deilig å ha et sånt lite oppbevaringsrom tilknyttet kjøkkenet. Takk for titten, det var en fornøyelse:) Lykke til hos Franciska!

    Ønsker deg en fortsatt fin dag, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Inspiring ......everything just looks wonderful!
    My favorite house!
    Heidi
    p.s. love your new header!

    SvarSlett
  4. Å KOSELIGT OG FINT
    DU HAR SÅ MASSE FINT
    SOM DU SETTER SÅ FINT SAMMEN
    LYKKE TIL KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Nydelig, koselig og delikat kjøkken! Og jeg forstår ikke hvorfor det ble slutt på spisskammer! Noe så praktisk! Jeg husker at det ble ordnet bad av spisskammeret hjemme hos oss. Det er også et veldig viktig rom! Utedo har jeg i alle fall ikke savnet!

    SvarSlett
  6. Du har eit fantastisk koseleg kjøken med fine detaljar.
    Lukke til i konkuransen om å få bli med i boka :)

    Ha ein fin kveld !

    SvarSlett
  7. HEI,
    riktig så hyggelig sted... tror jeg kommer på besøk, jeg ;-)) flotte bilder dette.
    ha en fin kveld.
    klem TOVE

    SvarSlett
  8. Du har ett vakkert kjøkken :)
    Fin tirsdag, søte du!
    klemklem

    SvarSlett
  9. Veldig sjarmerende kjøkken med utrolig mange nostalgiske og fine detaljer. Nok et herlig bidrag i konkurransen ;-)Så flink du er!

    Ønsker deg og dine en riktig fin kveld!

    SvarSlett
  10. La tua cucina è meravigliosa!Baci,Rosetta

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder Hjørdis :)
    Dette likte jeg veldig godt!

    Klem til deg :D

    SvarSlett
  12. Åh vad fint du har det i köket ditt! Tycker verkligen om texten du har där uppe, har densamma på en skylt, men på engelska "Home is where your heart is".

    SvarSlett
  13. Kjempefine bilder fra kjøkkenet ditt som alltid! Det bildet av spiseplassen med glimt av svartovnen og den rødstripete duken på bordet, MÅ bare med i den boka!

    Masse lykke til!

    Gry K

    SvarSlett
  14. Kjempekoselig :)
    Mange fine ting hos deg også!
    Ønsker deg en flott onsdag ;)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  15. Kjempe fint!!! Helt nydelig!! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt duken på bordet?

    SvarSlett
  16. Hei :D
    Fant veien til bloggen din da jeg leter etter inspirasjon til et landlig kjøkken. Flott blogg du har, legger meg til som følger :D

    Klem
    Cecilie

    SvarSlett
  17. Heisann Hjørdis
    Så mange koselige bilder fra kjøkkenet ditt!
    Ser jeg har en del av tingene du viser ....jaja...ikke så mange porselensfjøler da :) Men hvertfall er det kjekt å se dine saker....og få nye ideer til bruk her hos meg :)
    Ønsker deg lykke til med ditt bidrag.....og koseligere kjøkken (er)
    som du har er det vanskelig å finne!
    Nydelig!!
    Ha en fin dag
    klem!!

    SvarSlett
  18. Vet du.....det er så koselig å titte innom deg Hjørdis...
    Kan jo drømme meg helt bort...
    Masse lykke til...tenker nok at du vinner noe ja,eller kommer med i boken!
    Gleder meg!

    Ønsker deg en vakker dag og du....Tusen takk for skjønne ord.
    God klem
    Camilla.

    SvarSlett
  19. Åh, for et koselig kjøkken du har! :)
    Og hvorfor sluttet vi egentlig med spiskammers? Det må da være utrolig praktisk!

    SvarSlett
  20. Utrolig nydelig kjøkkene.. med såå mange flotte skatter :)
    Love it :)

    Ha en fin dag :)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  21. For eit herleg kjøkken!!!
    Så masse flotte ting og herlege detaljer!
    Her var det masse etter min smak!!

    Så fint med spiskammer!!
    Eg har litt boksemani, og her såg eg nokre flotte skatter!!!!

    Lykke til i konkurransen!

    klem

    SvarSlett
  22. Hei Hjørdis!

    Du har et utrolig koselig kjøkken! Og så mange fine ting å pynte det med:-) Håper du kommer med i boka!

    Lykke til med malinga!:-)

    Klem Nina

    SvarSlett
  23. Nydelig, landlig kjøkken!!:) Så masse fine saker:) Ser for meg at det er kjempekoselig å stå der ved benken å bake:)

    Klem Marit

    SvarSlett
  24. Så fine innlegg siden sist jeg var innom!
    Er ikke i tvil om at du blir plukket ut til å være med i boken til franciska! Lykke til :-*

    Gode klemmer

    SvarSlett
  25. Ah! Eg drøymer meg heilt vekk her inne..Er så mykje vakker nostalgi å sjå.NYDELEG!

    Ynskjer å sjå att frå heimen din i boka.

    God fredag til deg :)

    SvarSlett
  26. Ja du har virkelig et herlig kjøkken på husmannsplassen din. Det er bare så en kan drømme seg bort i alle de flotte detaljene.
    Lykke til og ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  27. For et nydelig landsens kjøkken.Her er det mange minner fra svunne tider. Du har vært så flink til å bruke de riktige detaljene både i tekstiler og kjøkkenutstyr. Så mange fine gamle ting, jeg blir helt matt :-) Spisskammeret er bare herlig :-) Håper du vinner, klem Anita

    SvarSlett
  28. Så utrolig lekkert.Jeg har tenkt det samme som deg,og vurderer å prøve lykken hos Fransecka selv...hun lager de deiligste bøker,riktignok med god hjelp:)
    Så moro om du kommer med,kjøkkenet ditt er bare helt nydelig og en godtepose fylt med nostalgi og god-følelse!
    Lykke til!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  29. Just one of the moѕt effeсtive methоds tо make eхcess prοfits is by еstablishing
    yоuг іndivіduаl company.
    Neνertheless, as opposeԁ to signifіcantly less high pгіceԁ brands,
    it іs much less costly to change a ruined cоmрonеnt than it is to buy a new gгill.
    Many well being experts have a tenԁency to 'generalize' aсrosѕ-the-board ωhen
    they conνеrse about some of thе ρreviously mentionеԁ types and
    how theу affect our hеalth.

    my hοmеpage ... toasters amazon - freemail9.net
    Also visit my homepage ... Oster Toasters At Walmart

    SvarSlett
  30. Så fint ställ du har till kokböckerna och den rutiga bordsduken är så jättefin. Du har ett härligt kök.
    Trevlig helg och kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  31. Kjempeflott kjøkken!
    Så koselig- Her oser det av sjarm- tror jeg kunne "gått" på oppdagelsesferd i bildene her i timesvis...Bildene fra uterommet har jeg drømt meg bort i før- helt herlig!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  32. Så koselig et kjøkken, så fint et spiskammers med de flotte glasskrukkene :)
    Go uke til deg :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)