Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 30. mai 2012

Syriner og pauseslutt

Hei på dere!


Det å ta en bloggpause, var fryktelig dumt. Det viste seg å bli vanskeligere å komme i gang igjen enn jeg hadde trodd. Kravene til meg selv steg for hver gang jeg prøvte meg på et innlegg. Det ene utkastet etter det andre er blitt forkastet. Ingen ting var lenger godt nok bloggestoff. Men nå kaster jeg meg like så godt uti det.


Tusen takk for mange gode ord dere har lagt igjen her!! De varmer:-) Og inspirerer til å fortsette med blogging. 


Med den plutselige varmen med gradestokken som steg mot 30 og sol fra skyfri himmel fra morgen til kveld, har fått naturen til å spire og gro med rekordfart.


De mange syrintrærne vi har, trodde jeg ikke skulle starte blomstringen før langt ut i juni i år. Men nå springer de ut og lager den herligste duft i hagen:-)




Utenfor kjøkkenvinduet er det en hel skog av gamle, blomstrende syrintrær.




Duften møter oss allerede i porten. Hele hagen dufter av syrin.




En sti med portal av syrin fører oss bort til bekken.










Etter å ha lest om syrinlysthus i siste utgave av Lev Landlig, lurer jeg på om det kan ha eksistert et lysthus av syriner her også. I alle fall har jeg god mulighet til å lage ett midt inni skogen av syrintrær.




En syrinbukett er plukket inn og sprer herlig duft. HER kan dere lese hvordan man får en holdbar bukett av syriner. Det virker for meg.


Ha en flott mai-dag alle som tar turen innom!!

32 kommentarer:

  1. Hurra! Et nytt innlegg fra favoritten min ;) Jeg slutter aldri å la meg begeistre over den fantastiske plassen deres! Nydelig hage!! Klem fra Sara

    SvarSlett
  2. Godt at du er tilbake! :) Så skjønt med alle syrinene som er i blomstring. Vakkert med det åpne vinduet. :)

    SvarSlett
  3. Endelig var du der :))
    Nydelige bilder,kjenner duften heeelt hit ;)Ikke legg liste så høyt da blir gleden borte.Om det er innlegg som ikke er fullt så "bra",hva gjør vel det :))

    Kos deg :))

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  4. Vakkert rett og slett ;-)
    Elsker syriner og duften av dem :-)
    Ha en flott dag ;-)
    Klem Hilde

    SvarSlett
  5. Så gøy at du er tilbake. Så herlig sommerstemning med syriner i de flotteste farger hos deg. Syns nesten jeg kan kjenne duften:-)
    Headerbildet ditt var ogs kjempefint.
    Ønsker deg en flott dag videre, klem Anita

    SvarSlett
  6. Åååh, så fine bilder :) Syriner er så nydelig!

    SvarSlett
  7. Velkommen tilbake igjen. For en vakker utsikt fra kjøkkenvinduet. Syrin er min absolutte favoritt, og står øverst på ønskelista til hagen, sammen med peoner

    Ha en fin kveld

    Klem
    Lottemora

    SvarSlett
  8. Hace tiempo que no sabía de tu blog,ahora yo tengo un nuevo blog(brezos blog no existe)se llama Musgo.Me alegro ver fotos tuyas otra vez,tu casa es increible.Un saludo de Sara.

    SvarSlett
  9. For en nydelig hage dere har:) Og så masse syrin i blomstring:) Og utsikten fra kjøkkenvinduet ditt er jo bare fantastisk idyllisk. Så kjekt at bloggepausen er over,det er bare så innspirerende å følge bloggen din,og jeg gleder meg til hvert et innlegg:) Ønsker deg en flott uke:)
    Klem Linda:)

    SvarSlett
  10. Nyydelige bilder...
    Jeg elsker syriner og misunner deg alle dine trær ;) Plantet 2 trær ifjor som nå blomstrer så flott og lukten da.....!!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  11. Jeg ser at du ikke har problemer med å publisere et av vårens fineste blogg innlegg. Herlighet så utrolig inspirerende. Takk :)

    SvarSlett
  12. Å.....Jippi-Du er tilbake....
    Og med DE nydelige bildene!
    Så vakkert at jeg nesten dåner(som vanlig)hi,hi.
    FOR noen syriner....og duften kan jeg bare tenke meg til.

    Sååå glad for at du blogger.

    Kraftig klem fra Camilla

    SvarSlett
  13. For et inlegg! Så fine bilder av et vakkert sted kan aldri bli feil! Tror jeg nesten aldri har sett så mange syriner i så mange ulike farger på et og damme sted før, utrolig flott! Kjenner duften helt hit!

    Hjemme hos oss er det bare en syrin, men den blomstrer og dufter herlig. Nå fikk jeg lyst til å plante flere og kanskje kan det bli et slikt lysthus om mange år?

    Nå skal jeg jammen ut å plukke inn en bukett, takk for inspirasjonen!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  14. Har mye av de samme bloggfølelsene som deg; jeg er litt AV for øyeblikket, men prøver innimellom for ikke å falle helt ut;)
    Nydelige bilder, og det lukter syrin helt hit, herlig!!
    Nyt siste rest av mai, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  15. Hei Hjørdis :)
    Herlig å ha deg tilbake!!!
    Du må jo bo på drømmeplassen, det er helt fantastisk å se de flotte bildene du viser!
    Syriner dufter deilig ja ;)
    Hos meg er det konvalene som dufter idag.
    Ønsker deg en flott uke videre, og gleder meg til å se mer av deg nå!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  16. ÅÅÅHH, så nydelig!!! Dette er drømmen min å få til her og etterhvert.. Så mye syriner at det dufter i hele hagen!! Foreløpig bare noen få som spirer, men med litt tålmodighet blir det bra!! Nyydelige bilder du viser, og godt å ha deg tilbake å blogge! Klem

    SvarSlett
  17. Mange herlige syriner,så heldig du er!Finns vel ikke en herligere duft!

    SvarSlett
  18. Åh så kjekt å "se" deg her igjen!!
    godt pasen er over...puh....
    Nydelige syriner....og nydelige bilder fra plassen din :)

    Kos deg i finværet
    klem !!

    SvarSlett
  19. Så koselig blogg du har! For et fint sted dere bor på! Veldig idyllisk:) Vi har to syriner i forskjellige farger, men her har de ikke kommet ennå..

    SvarSlett
  20. Sukk... du må bo på en av Norges vakreste plasser! :)
    Drømmer meg helt bort i bildene dine.
    Kjenner meg godt igjen i at det er vanskelig å komme i gang etter pause.
    jeg startet ny blogg også men det hjalp ingen ting...
    Håper jeg snart er til bake for jeg liker jo så godt å være her i bloggverden :)
    Klem til deg med ønske om en fin uke videre :)

    SvarSlett
  21. Så herlig det er å ha deg tilbake!!! Sååå vakkert med de åpne vinduene!!! Syrinetre er vakkert, har et i hagen jeg og! LYKKE! :)

    Nyt kvelden!
    Klemmer til deg!

    SvarSlett
  22. Velkommen tilbake Hjørdis:)Har savna deg her inne♥

    FOR ein hage du har.So idyllisk og vakkert:)Og headeren din også...eventyrleg♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  23. herlig nostalgi, herlig-fantastisk....
    eventyrlig... føles som eg ikke finner ord...bare vakkert...
    klem,magny

    SvarSlett
  24. Hvor dejligt du er tilbage og sikke nogle dejlige billeder! Jeg elsker også duften af syrener og de er vel nok flotte. En helt vidunderlig have I har.
    Kram Rita

    SvarSlett
  25. Godt å ha deg tilbake, Hjørdis!!
    Jeg elsker syriner og dette innlegget dit falt virkelig i smak hos meg!! Her kommer det også til å bli plantet syriner i alle farger etterhvert, og jeg gleder meg allerede til dem velkjente og kjære duften! Jeg leste også stykket om Syrin-lysthus i Lev Landlig og har planer om å plante så jeg får til ett her også!
    Ønsker deg en nydelig uke og en gleder meg til ett nytt innlegg fra deg og den nydelige plassen din!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  26. Så kjekt at du er tilbake :) Nydelige syriner og takk for tips om holdbarhet etter at de er plukket inn.
    Klem fra Tine

    SvarSlett
  27. Jippi! Der var du tilbake!
    Kjenner eg nesten blir litt misunnelig av den nydelige plassen de har i Hidlesundet!

    Synd du ikkje kunne komme i dag, men håper å se deg neste gang!

    Nyt syrinene!

    Klem

    SvarSlett
  28. Kjekt at du er tilbake!Her nord er det mest ungarsk syren.Vi hadde en diger en, men har fjerna den så det ble plass til flere stauder. Men rett over gjerdet har naboen en like stor syren, så det går greit.Nydelig hos deg!

    SvarSlett
  29. Takk for at du valgte å fortsette! Nydelig innlegg og jeg elsker det første bildet med syriner utfor kjøkkenvinduet!
    Ha en fin fredag!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  30. Det var godt å ha deg tilbake igjen, har savnet deg vett du! :) Nydelige syriner, kan formelig lukte dem gjennom dataen min! :) Så nydelig det bildet av kjøkkenvinduet ditt er, skjønne gardiner du har forresten. Fin helg til deg! :)

    SvarSlett
  31. Så utrolig mye fin syrin du har i den gamle hagen din. Syrin minner meg om bestemorhage...dufter så herlig:)
    Tips hvis du tar inn syrin. Bank stilkene slik at de blir litt møre. Sett dem i litt varmt vann, ca 45 grader. Da holder dem litt lengre.
    Legger meg til som venn hos deg, du har en fin blogg etter min smak.
    Anita

    SvarSlett
  32. Hei!
    Godt du er tilbake, ja! Hovedbildet ditt er bare såååå vakkert! Og så følger det ene vakre bilde etter det andre, og jeg blir bare matt av alle syrinbuskene! Det må dufte heeeelt nydelig!

    Med ønske om en flott junidag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)