Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




søndag 5. februar 2012

"Gult er kult"


Det blir masse blomsterbilder hos meg for tiden. Anne på den flotte bloggen sin, Moseplassen, arrangerer konkurransen; X-faktor blomsterutgaven - Gul. Alle som vil, blogg eller ei, utfordres til å sende inn bidrag.  I dag søndag og i morgen, er det innsamling av gule blomster. Siden det er så kaldt ute og et stykke igjen til sommerens blomster, kaster jeg meg utpå i dag også:-)




Roser, spesielt Austin roser, ligger høyt i kurs hos meg. Her er et bilde av en duggfrisk Thomas Graham.  Arrester meg gjerne dersom rosens navn er feil. Nå midtvinters, er jeg litt ute av kontroll når det gjelder botaniske navn. Om sommeren har jeg imidlertid stålkontroll:-)


Jeg er nok mest glad i roser med rosa nyanser. Men denne måtte jeg bare ha. Dufter godt og er hardfør.


Meld dere på HER
eller gå inn og titt på alle de flotte bidragene.

God søndag til dere alle!!



11 kommentarer:

  1. Nydelig blomst! Gult er jo vårfargen over alle farger.. de første blomstene om våren er jo nettopp gule.

    SvarSlett
  2. En riktig vakker rose!
    Så lekkert med regndråper på. :)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Kjempefint bidrag :-) Ingenting er vel mer perfekt enn en duggfrisk rose .
    Ha en fin søndag :-) Anita

    SvarSlett
  4. Vakker!

    Gule roser er aldeles perfekt - de får enhver rosa rose til å gløde ekstra når de kommer sammen i bukett.

    Lykke til videre - Liv

    SvarSlett
  5. Det er en nydelig Austinrose. Og et flott duggbilde!

    Navnet er riktig, bare omvendt - den er oppkalt etter den engelske rosemannen Graham Stuart Thomas.

    SvarSlett
  6. Vakker rose med så lune fine gul- farger , nydelig bilde.

    God søndag og klem fra Marit.

    SvarSlett
  7. Deilig å se litt sommer nå, selv om snøen ligger vakkert ute, som på det fine header-bildet ditt! Koselig at du trives hos VI! :-) Ønsker deg en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  8. Nydelig, vi får glede oss til sommeren. Fortsatt fin søndag til deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  9. for en delikat farge! Nydelig rose, litt marsipanpreg :)

    SvarSlett
  10. Synes jeg kjenner roseduft helt hit! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)